Kuinka kallis on rinnetalo

voisiko joku sanoa millainen kustannus on rakentaa rinnetalo ja minkä kokoinen olisi järkevä jos sellaista yli päätään on.

käsitykseni mukaan + 50000€ pelkkä alakerta kuinka paljon tieto vetää mettään????

vaikka tontti maksoi ,84 € ja pintaalaa 3000 mut ei ny heti sutta haluaisi tehdä!!!!

200m2 + talli 250k€, harkosta kaikki.

eli oliko tossa jo kalusteet ym. jutut mukana tossa 250…

Joo on ja tontti 10000E ja rak.aikainen lainan korko 10000E. siinä on rakennusaikaiset kaljatkin laskettu mukaa… :wink: Vaatii kyllä omaa työtä +80%

dyyky, Käsitinkö oikein, että sinulla Itse taloon (200m2) + talliin on mennyt 230 000€ rahaa? Mikä on kerrosluku? perustustapa? Julkisivu rapattu? lämmitysjärjestelmä? tallin koko? rakentamisvuosi?

Itse en lähtisi tuollaista hintaa sanomaan ilman kunnolisia perusteluja ainakaan mistään keskihinnasta kysyjälle. Kivitalon keskimääräiset neliöhinnat ovat tänäpäivänä usein jotain muuta kuin alle 1000€/m2 neliö.

Itse tein puutalon tuohon 1000€/m2 ja siihen kuului kaikki maanrakennustöistä kaivuineen ja soranajoineen lähtien itse tehtynä. Sähköt ja käyttövedet teki alansa ammattilaiset, mutta muuten itse ja tuttu timpuri. En usko, että joka rakentajalla/rakennuttajalla on mahdollisuuksia samaan. Materiaalit on tästä lamasta huolimatta edelleen julmetun kalliita.

203brm2 + talli. Asuin neliöt jotain 180m2 luokkaa. Rakennettu 06-08 350mm harkosta maanvaraisella laatalla. 2krs , alimmainen noin puoliksi maan alla. Rapattu ulkoseinä ja vesikierto lattiassa. Talli on jotain 32m2 x 2 kerrosta ku se on kans rinnemalli. Pihatyöt ei sisälly tähän ja muutenkin on vielä vähän viimeistelyhommia kesäksi. Vaatii reilusti omaa työtä ja hyviä alennuksia…

Ja 250km alennusta vrt. Pääkaupunkiseutu… :wink: