Kylpyhuoneen laatoitus

Onko kenelläkään kokemusta laatoituksen hoitamisesta itse? Vai kannattaako tässä luottaa ammattilaiseen?

+x[quote]
[b]J1205718166 - 8/6/2020[/b]
Onko kenelläkään kokemusta laatoituksen hoitamisesta itse? Vai kannattaako tässä luottaa ammattilaiseen?
[/quote]

Sehän riippuu eli roikkuu täysin itsestä ja/tai ammattilaisesta. Kumpiki saattaa tehdä myös sitä sutta. On huomioitava, että ammattilainen ei ole aina ammattilainen, vaan "ammattilainen".Jos turvaudut ammattilaiseen/"ammattilaiseen", niin tee kirjallinen sopimus aikatauluineen tarkasti ja ota runsaasti kuvia. Sertfiointi ei ole ollenkaan välttämättömyys, sillä paperilla ei tehdä myöskään laatoitusta vaan vastuuntuntoisella asenteella. Älä myöskään maksa etukäteen latiakaan ennen kuin työ on tehty ja on hyväksytty.
Sellainen, joka pyytää etukäteen maksua, vaikkapa vain tavaroista, niin jätä hänet rauhaan, joten rauha hänen sielunrauhalle ja varsinkin sinun.
+x[quote]
[b]J1205718166 - 8/6/2020[/b]
[/quote]

Jos tutustuu kunnolla ohjeisiin niin ei ole vaikeaa. Kannattaa kuitenkin suosiolla hylätä isot laatat ja pienet mosaiikkilaatat. Maltti on valttia eli ei kannata "ahnehtia" vaan pitää varata tarpeeksi aikaa ja tehdä huolella ajan kanssa. Lisäksi kannattaa hankkia kunnoliset työkalut ja käyttää aikaa suunnitteluun eli mistä aloittaa ja miten sekä minkä verran on järkevää tehdä päivässä jotta ei tulisi vaikeita jatkoskohtia. Käytännössä seinä kerrallaan ja viimeksi lattia. Joissain tapauksissa on järkevämpää laittaa seinien alin laattarivi vasta kun lattia on laatoitettu.

Laatoitus on kuitenkin sitä näkyvää pintaa, jota ei niin vain helposti korjata, joten jos ei ole kokemusta, niin itse kyllä selvittäisin, kuka homman osaa ja palkkaisin asialle ammattilaisen. Maalausta yms. on helpompi tehdä itse ja jos tulos ei miellytä, niin ei tarvitse kuitenkaan koko laattaseinää purkaa ja aloittaa aivan nollapisteestä.