Yläkerran kylppäri pitäisi laatoittaa ja mietin tässä seinälaattojen kiinnittämistä. Kannattako laatat liimata vai kiinnittää laastilla? Ensimmäinen kerta kun laatoitan, mutta eiköhän se ajan kanssa onnistu. Rakenne: Gyprock, pohjamaali, primer, 3 kerrosta vesieristettä. Lattian laatat kiinnitän laastilla.
Mikähän on seinämateriaali?Laittaisin kyllä laastilla materiaalista riippumatta.
Yläkerran kylppärin seinälevynä on Gyprock. Jossain on mainittu että laatat vois liimata kiinni… no toisaalta saneerauslaasti sisältää käsittääkseni liima-aineita.
Laastilla kiinnitetyt on mahdolllista saada joskus vaihdettua, mutta liimatut ei lähde kun kilon palasina pohjineen.
Laatat kuuluu kiinnittää saman tuoteperheen laastilla kuin mitä vedeneriste ja praimeri on. Miksi olet pohjamaalannut gyprockit?
No, työtapaturma eli alunperin oli tarkoitus pinnoittaa seinät muulla tavalla. Täytynee laittaa primer seinään ettei vesieriste irtoa. Yläkerran kylppäriin tulee suihkukaappi, joten siksi alunperin ei ollut tarkoitus laittaa laattaseinää. Laattamyyjä hermostui mun tinkaamiseen ja sanoi että jos ostat tuplamäärän laattaa niin sitten saat mun tarjoamaan hintaan… No, nyt mulla sitten on se tuplamäärä. En sitten tiedä kumpi oli hölmö.
Ja eikä tartte mitään saman perheen tuotteita…!
Riippumatta siitä kenen vesieriste on niin aivan tavallinen saneerauslaasti käy ihan mihin vaan. Ainut mihin kannattaa kiinnittää huomiota on laastin kuivumisaika. Eli noviiseille hiukan pidempään kuivuva laasti että on aikaa “sihtailla”
Höpön höpöjä nuo tuoteperheet näissä hommissa. Ainoastaan primeri ja vesieriste on suositeltavaa olla saman valmistajan tekeleitä.
Tuoteperheasiat tulevat vasta takuuasioissa esiin. Jos on tuotteesta johtuva vaurio tullut rakenteisiin (työvaiheet tehty oikein) niin kyllä ensimmäinen kysymys vakuutusyhtiöltä on, että onko vedeneristysjärjestelmä kauttaaltaan yhdeltä ja samalta valmistajalta.
Juuri näin ! Eli primeri,vedeveriste sekä rätit. Ei saneerauslaasti kuulu vedeneristysjärjestelmään.
Kiitoksia tiedoista eli ostin saman perheen primerin, vesieristeen ja nauhat. Täytyy aloittaa seinistä ja eristellä lopuksi tuo lattia ja laatoittaa sekin. Saas nähdä miten homma sujuu.