Lattialämmityksen termostaatti vilkkuu

Lattialämmityksen termostaatti vilkkuu (punainen led).
Exxact sarjan, ulkonäön perusteella S-2622121.

Porasin siis seinän läpi reiän, joten joku johto sieltä on poikki lähellä lattianrajaa.
Anturi? Montakohan volttia anturissa kulkee, uskaltaako korjata seinäön sisässä?

+x[quote]
[b]juhuri - 10/10/2020[/b]
Lattialämmityksen termostaatti vilkkuu (punainen led).
Exxact sarjan, ulkonäön perusteella S-2622121.

Porasin siis seinän läpi reiän, joten joku johto sieltä on poikki lähellä lattianrajaa.
Anturi? Montakohan volttia anturissa kulkee, uskaltaako korjata seinäön sisässä?

[/quote]

Ei kannata/saa lähteä itse peukaloimaan (kysymyksestäsi pääteltynä et ole ainakaan tässä asiassa osaava ammattilainen, sen osoitti myös porauksen tulos), sillä se saattaa maksaa vähintään hengen- tai henkien menon. Ei myöskään täältä saatavin neuvoin. Pihiys on kallein vaihtoehto. Näiltä palstoilta yleensä haetaan sitä kalleinta vaihtoehtoa.

Joo. Anturi oli ottanut osumaa porasta. Täytyy hakea uusi. Ja sähkömies saa ruuvata uuden anturin kaksi johdinta termostaattiin kiinni. Että menee sääntöjen mukaan…

Minulla ollut sellainen harhaluulo että anturi on lattiassa. Väärä luulo vai onko myös seinämalli?

Anturi siis lähtee termostaatista, joka seinällä. Seinän sisässä kulkee aina lattian alle, siitä lattian alla jonkin matkaa.

Siis, anturi+johdot menevät putkessa lattiaan, ainakin mulla.

Menee meilläkin anturi putken sisällä. Huonoa tuuria on jos juuri porauskohdassa on putken jatkoholkki ja jatkoholkin jousen korokeosa estää poran luiskahtamisen putken sivuun :wink:

Osta uusi termostaatti, maksaa muutaman kympin, siinä mukana lämpötilan tunnistava ehjä anturi. Ja kiitä luojaasi, ettet osunut porallasi siihen toiseen putkeen, olis ollut ehkä viimeinen porauksesi, siellä verkkojännite!
Asennukseen sitten otat ammattilaisen, se ei missään tapauksessa ole sinun osaamisaluettasi!

Jos anturi toimii “heikkovirralla” niin silloin sen saa asentaa kuka osaa. Verkkojänniteessä raja on “sokeriliitoksessa” ja tuo oli kait sitä vastaava?