Tervehdys.
Minulla on säkkikaupalla (30-40säkkiä) harmaata villaa onko tuo nyt sitten vuorivillaa kentie (ei keltaista lasivillaa) Villat on purettu vanhemmasta talosta pois ja ovat toki erilaisina palasina säkeissä.
Tiedän että puhallusvillaa tehdään hukkapaloista tehdasolosuhteissa mutta onko mahdollista ja millä koneella saisin puhallettua tuon tavarat taloni yläpohjaan. En millään viitsisi maksaa kaatopaikkamaksua aivan priimasta tavarasta. Talossani on nyt 20-40cm puhallusvillaan ja tuon levyvilla tavaran survominen tuonne puhalluskaman alle kattoriskoiden välissä könyten ei sitten kiinnosta pätkääkään.
Guugle ei tähän suoraa ratkaisua ole tarjonnut.
Oletko ihan varma, ettei villoissa ole hometta.
Villat on 90 luvulla lisäeristetystä talosta joka on nyttemmin purettu uuden rakennuksen tieltä. Enhän minä voi 100% varma asiasta olla ettei niissä olisi hometta mutta olenko ymmärtänyt aivan väärin että tähän tavaraan ei home kasva? Oikaiskaa toki jos olen väärässä.
Kyllä kasvaa, joskaan ei nyt suoranaisesti täysin puhtaassa kiviaineksessa vaan siihen kerääntyneessä orgaanisessa pölyssä yms. Toisaalta homeen kasvu edellyttää tiettyjä minimiolosuhteita kosteudelta ja lämpötilalta.
Terveessä yläpohjassa ei vaarallisia olosuhteita ole, joten mielestäni niitä voi vallan hyvin käyttää siellä edellyttäen että ne todella kaikin osin näyttävät “aivan priimalta”.
Millä levyvillasta puhalluskelpoista kotikonstein saisi, sitä en tiedä.