Mahdollinen tuleva putkiremontti

-71 talo, laatanpinta 205m* öljylämmitys, lämmitysputket kiertää lattiassa, lattia suurimmaksiosaksi jonkinlainen “rossi”, eteiset “villanpäälle valettu”, patterit siis seinillä ja kylpy-/kodinhoitohuoneessa vesikiertoinen lattialämmitys. Lämmitysjärjestelmään ei ole tarvinut ikinä lisätä painetta. (olen pitänyt vaan jotain 0,5ttä, muistaakseni edellinen neuvoi pitäneensä 1,5ttä en tiedä mikä on oikein mutta 0,5llä kyllä lämpiää jokapuolelta)
Talon iän vuoksi lämmitysputket ilmeisesti kannattaisi uusia jossainvaiheessa ja kysymyksiä siihen liittyen: Putkien pintaveto ja patterien uusiminen on varmaan putkimiehelle aika simppeli homma mutta miten toimitaan tuon lattialämmityksen kanssa? Pitääkö minun piikata koko pesuhuoneen lattia auki vai miten se toteutetaan? Ja miksi siellä on silti patterit vaikka siellä on lattialämmitys?
Järjestelmä ei tosiaan ole vuotanut eikä minulla sillä ole kamala kiire asian kanssa mutta tiedättehän kun se pyörii mielessä kun kaikki pelottelee vanhojen lämmitysputkien kamaluudesta? Joskus tuntuu että se kamaluus on ainoastaan ostettaessa tai myytäessä? Minulla on tapiolan kotivakuutus, “taysarvovakuutus jossa ei ole ikävähennystä vesiputkiston osalta”, näin minun annettiin ymmärtää. Mutta asioita kai kannattaa joskus ajatella vähän edeltäkäsin?

ps. jos joku Kemi-Tornioalueen putkimies lukee tätä niin täällä voi kyllä käydä katsomassa ja vaikka tehdä tarjouksenkin? (ja kyllä täälä kahvit saa…:wink: Yksityisviestiä vaan niin vastaan yhteystiedoillani.