lähes kaikki MDF paneelit mitä olen löytänyt on suositus jako k400, mitä tapahtuu jos laitan ne k600 jaolla kiinni?
Tapahtuu niin, kuten meille tapahtui, kun tehtiin k500 jaolla, eli paneelit alkoivat “roikkumaan” ja katosta tuli aaltoileva.
Tämän jälkeen paneelit irti, lisäkoolaukset kattoon ja paneelit takas kiinni. ei ollut mikään kiva homma, joten suosittelen laittamaan vähintään sen k400 jaon, kun on kyse MDF-paneeleista.
Niin ja käyttämämme paneelit eivät edes olleet niitä kaikista halvimpia rimpuloita.
Tomppa
No näin vähän meinasinkin,mistäs erottaa rimpulan ja laadukkaan MDF kattopaneelin?
Hinta on varmaan yksi, mutta myös se paneelin paksuus vaikuttaa siihen, kuinka helposti se lähtee aaltoilemaan.
Kuinkas paksua oli sun paneelit jotka rupesi aaltoilemaan?
hitto, mitähän tuo nyt on, kun ei taida olla yhtään palaa muuta kun katossa. Starkilta tuo hommattiin ja taisi maksaa joku 12-15e / m2.
teki vielä niin, että isossa huoneessa aaltoili, mutta mutta kahdessa hieman pienemmässä ei mitään.
Laita suosiolla puupaneelit (esim. valkolakatut, tai valkoset), ni voi vetää surutta tuolla jaolla.
Eikö kannattaisi ennemmin tehdä koolaus 400mm jaolla tai jos se on jo tehty 600:lla niin väliin voi lisätä yhden koolauksen, jolloin jaoksi tulee 300.
6-satasen jaolla tulee halvemmaksi.
Ei taida tulla halvemmaksi,jos tekee kahteen kertaan.Ensin k600 jaolla ,purkaa pois ja tekee k300 jaolla.
Varmasti halvin konsti on kysyä myyjältä tai lukea paketin kupeesta ohje.
“6-satasen jaolla tulee halvemmaksi.”
Onko näkynyt kattopaneelia MDF:ää joka sopii k600 jaolle?
Kattopanelointi tehdään yleensä k400 jaolla.
Tosin käytännössä k600 toimii ihan hyvin, mutta paneeliksi valitsisin tuolloin 15*90mm.
6-satasen jaolla tulee halvemmaksi.
Niin tuohan oli tarkoitettu piheille, jotka pyrkivät tekemään halvalla, mutta sutta. Ei siis vakavasti ottaville rakentajille. Täällähän ei saa sanoa totuutta, vaan se poistetaan, kuten edelläkin tapahtui.
Itse käyttäisi ihan oikeata paneelia liimapuruhötön sijaan. Se pysynee myös k600 jaolla paikoillaan.
“Itse käyttäisi ihan oikeata paneelia liimapuruhötön sijaan. Se pysynee myös k600 jaolla paikoillaan.”
Näin mekin ajattelimme mutta noin 4000€ hintaero kovasti houkuttelee…
"Ensin k600 jaolla ,purkaa pois ja tekee k300 jaolla."
Häh? Onpas minulla taas tyhmä ihmettely, mut ku ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Kun on vähän annettu, niin vielä vähemmän on saanut.
Jos meinaat tehdä 600 jaolla niin älä vaan ammu nauloilla. Ammu ennemmin hakasilla ja vähintään 3 per juoksu, ettei käy niin kuin entiselle naapurilleni että koko katto tuli kerralla alas.