Mistä löytyisi

Olen lisäeristämässä rossipohjaa alapuolelta ja hankaluutena on löytää sopivan paksuista eristettä kannatinlautojen väliin (päälle tulisi jokin esim.Paroxin levy), kannattimina on normaali 22mm lauta. En ole löytänyt mitään sopivaa n.22mm paksuista täytettä!Osaisiko joku neuvoa?

Anteeksi kuinka?

Mitäpä jos HessuM kertoisit miten aiot tuota rossipohjaa lisäeristää?

Kysymyksestäsi arvailen että etsit ensin ohutta eristettä palkkien alla nyt poikittain olevien lautojen väleihin, ja siitä alaspäin yhtenäistä lisäeristettä?

Kyllä, niin juuri olen ajatellut, eli tuolla ohuella (22mm) eristeellä täytetään se kannatilautojen väliin jäävä tila. Sen jälkeen tulee 50mm yhtenäinen eristelevy.

Mikä on lattian varsinainen, eli vanha eriste?

n.150mm jokin vuorivilla (lasi- ja/tai kivivillaa), en muista enää tarkasti koska tehty yli 30v sitten

En suosittele tiiviin eristeen asentamista kylmälle puolelle. Paras ratkaisu olisi mineraalivillan lisääminen.

Minä revin kaikki villat pois ja sitten alapuolelta ruiskutettiin uretaania noin 10cm lattialautoihin kiinni.

Minä ehdotan kahta vaihtoehtoa.

1. Poista nuo kannatinlaudat yksikerrallaan ja kiinnitä tilalle 50x50 mm, tai jos tilaa on niin vaikka 75x50 mm puu k600 jaolla. Näin syntyvän ristikoolauksen väleihin lisäeriste ja uudet kannatinlaudat niitä pitelemään.
  2. Jos haluat näperrellä, niin jätä nuo kannatinlaudat, leiko väleihin pehmeästä villasta siivut (sovitustarkkuus ei ole kriittinen), ja sitten alapuolelle yhtenäinen kova eristelevy. Sellainen, jota käytetään puurunkojen ulkopuolella, ja jossa on tuulensuojapinnoite.

Kiitos vinkeistä, eiköhän tuo ongelma nyt ratkenne.