Olen ostamassa 80-luvun alussa rakennettua asuntoa, jonka keittiö on alkuperäisessä kunnossa. Mitähän keittiöremontti tulisi maksamaan?
1000–20000 €
Palstaa seuranneella tuolla facella tulee aina niin fiksuja vastauksia että ihan itkettää - ja kaikki jollain idioottimaisella fontilla kirjoitettuna. Tajuatko Face että tämä palsta on sellainen missä ihmiset ihan oikeasti yrittää saada vastauksia kysymyksiinsä eikä vain jotain idioottimaisia heittoja kuten esim “muovimatto kylpyhuoneeseen on oikeasti hyvä ratkaisu” yms.
Alkuperäiselle kysyjälle: uudet kalusteet n. 15m2 keittiöön maksaa keskimäärin ehkä n. 5000€. Jos haluat muuttaa altaiden, liesituulettimen paikkaa tai haluat liesikuvun huippuimurilla ja kaikki kalusteet asennettuna tulee siitä lisähintaa joka määräytyy laatuvaatimustesi mukaan. Kannattaa mittailla vanhoja mittoja ja miettiä vähän mitä uudelta keittiöltä kaipaa (uusi liesi, jääkaapit/pakastimet yms ja pyytää tarjouksia eri keittiötoimittajilta (esim. puustelli, topikeittiöt, ikea yms). Vain näin pääset käsiksi oikeaan hintaan joka sulla tulee tähän keittiöön palamaan.
Oikeanlainen muovimatto on ollut meitillä kovinkin hyvä ratkaisu jo neljättätoista vuotta. Idioottimaisuudesta ei minun nähdäkseni voi tässä kohden puhua.
Jos on arvosteltavaa, niin aiheesta sitten. Arvostelija munaa itsensä jos ampuu kaikkea, eikä jaksa kohdistaa moitteitaan oikein. Meinaan, jos kerran on jollekin sanomista, niin tarttis itte olla fiksumpi.
Lärväilyä mitenkään puolustamatta…
P.S. Kirjoittajien substanssia voi arvella senkin mukaan, kuinka paljon väki itse poistelee omia tuotoksiaan.
Keittiöremontin hintaa kannattaa kysyä myös paikallisilta puusepänliikkeiltä, hinta saattaa monesti olla positiivinen yllätys. Muuten hintaa ei oikein voi kommentoida tietämättä huoneen pinta-alaa, haluttuja materiaaleja, kodinkoneita, mahdollisia muutoksia sähköihin ja veteen ym.ym.
Keittiöremontissa ja myös uuden keittiön hankkimisessa säästää todella paljon kun kyselee hintoja. Itse otin koko keittiön pieneltä puusepänliikkeeltä, ovet samaa luokkaa kuin kalliissakin myymälöissä, rungoissa ja työssä ei mitään valittamista. Keittiömaailmassa sama keittiö olisi maksanut 19900€ nyt tuon kautta 11000€. Hinta sisältää koneet (kalleimmat kylmäköneet), kivitasot ja jopa välitilalaatat.