Hei, olemme rakentamassa ok-taloa ja mietinnän alla olisi nyt keittiö. Lähetin useimpiin keittiöfirmoihin suunnittelemani keittiön ja tarjouspyyntöjä olemme saaneet, kallein Keittiömaailma (Petra, A la carte ja Parma), Topi ja ns. yksityiset keittiövalmistajat. Hieman halvempia (n.2000-4000€) ovat olleet Isku ja K-raudan/Rautian Nelko. Onko kokemuksia ed.mainituista "halvemmista" keittiöistä, kumpi olisi laadukkaampi ja kestävämpi??? Eli kumpi kannattaisi ottaa???
Keittiö kannattaa suunitella itse, vastamaan omia tarpeitaan, käytämällä omia ideoita saa todella edullisesti, koneita ei voi tehdä itse, mutta kaiken muun sitten melkein voikin.
Jos olet lähellä Hämeenlinnaa käy vilkaisemassa, liikkeen nimi hämää, siellä on keittiön kokonaisuuksia ja kaikki on uutta. Kaikkea mitä rakentaja- remonttoija tarvitsee, jos ei sieltä löydy se on tarpeetonta. Itse hain sieltä juuri keittiöön kivipöydän työtasoksi
Nelko on kova sana täällä Pohjois-Savossa (voi johtua siitäkin että on Pohjois-Savolainen firma…). Mutta oikeasti en ole kuullut huonoa sanaa vielä tähän päivään menessä firmasta. En väitä etteikö kaikilla keittiöfirmoilla ole omat ongelmansa tmv., mutta ei ole korviin kantautunut ja asun kuitenkin paikkakunnalla mistä Nelko on ponnistanut suomalaisten tietoisuuteen.
nelkon kalusteita on moneenkin uuteen taloon asennettu ja ei ihmeempää valittamista. saman tasoisia kuin muutkin ja reklamaatioasiat on aina pelannu hyvin; onpa joskus saatu laskuttaakin viallisten tuotteiden korjaamisesta/vaihtamisesta aiheutuneesta työstä.
Meille tuli Nelkon keittiö. Laadukkaat osat ja reklamaatio pelasi todella hyvin. Puutteet korjattiin nopeasti, tämä on mielestäni erittäin tärkeää. Ainahan sitä joutuu reklamoimaan kaikkien toimittajien kanssa, mutta kun se toimii niin ei tarvitse eri foorumeilla vinkua huonosta palvelusta.
Me ostettiin Joensuun Iskusta kaikki kalusteet, eipä oikeastaan ole hyvää sanomista...Pääerä tuli 2.2.08 ja nytkin on vielä tavaraa jälkitoimituksessa. Isku ilmoittaa tekstiviestinä milloin tavara tulee, sitä pitää olla vastaanottamassa ja sit tavara ei tulekkaan.