Toivottavasti joku tietää ratkaisun tähän ongelmaan Eli, ennen pystyin AutoCAD:ssä (en muista versiota, ainakin AC 2000) valitsemaan objektejä tällä tavalla:
1. Valitsin ensimmäisen nurkkapisteen (ylä vasemmalta)
2. Zoomasin ulos, sitten zoomasin sisään johonkin toiseen kohtaan piirustukseen, missä valitsemani eka nurkkapiste ei näy näytössä, ja valitsin toisen nurkkapisteen (ala oikealta).
Lopputulos: Kaikki valintaruudussa olevat objektit tulivat valituksi, vaikka ne eivät olleet esillä näytössä.
Nykyään lopputulos on tämä: Kaikki valintaruudussa olevat objektit eivät tule valituksi vaan ainoastaan ne objektit jotka näkyvät tietokoneruudussa.
Tämä on tosi ärsyttävää. Sama asia koskee esim stretch tai fence komentoa. Olen etsinyt netin forumeista mutta en ole löytänyt kunnon vastausta.
Niinpä taitaa olla, mutta tee valinta vesemmalta oikealle tarvittavan määrän kertoja, että kaikki tulee valituiksi. Voi käyttää myös crossingia, jolloin kaikki ne alkiot tulevat valtuiksi, joista osakin on ruudulla. Sama pätenee objekteihinkin.
Näissä valinnoissa kuvaruudun reunat ovat esteinä laajentaa sitä valintaa kuvaruudun ulkopuolellelle. Näin on ilmeisesti nykyversioissa.
nimim. törmännyt samaan…
yritin omatoimisesti asetusten kautta mutta ei wörkkinyt!!!..
atk- tuen kanssa pohdittin ja tultiin siihen tulokseen etä saattaa jopa (taas) johtua Wintoosan wersiosta… ja näytönohjaimen keskiäisestä “kiälestäkin”…
vältän moisen sillä että käytän sis nykyään enemmän zoomia ja “maalaan koko roskan”… ja poistan sitten ylimääräiset käyttämällä "r"komentoa…
yllä oleva siis niille jotka ovat kohtuullisesti käyttäneet cadiä…
Ahaa tämä ongelmako löytyy oikeasta autocadistäkin. Mulla on (harvakseltaan) käytössä dwgeditor acad klooni ja siinä olen huomannut saman ongelman. Eli voisko tosiaan olla jokin windows onkkelma…