Moi,
Minulla on 1922 rakennettu omakotitalo joka on peruskorjattu 80-luvun alkupuolella. Taloon on tehty aika "pintapuoleinen" kuntokartoitus, koska esim yläpohjaan ei ollut pääsyä. Nyt kuitenkin on tullut vastaan kiireinen tarve yläpohjan tuuletuksen sekä eristyksen parantamiseksi. Myös julkisivuremontti olisi tarkoitus tehdä tänä vuonna sekä mahdollisesti katto (nykyään huopa) tulisi uusia. Myös rakenteissa saattaa olla paikotellen kosteusvaurioita, mutta riskipaikat on tiedossa kohtalaisen hyvin. Julkisivuremontin yhteydessä nämä paikat varmaan voitaisiin tarkastaa mutta se vaatisi hieman suunnitelmallisuutta. Itse remontin tekijät minulla on jo.
Kysyisinkin keneen minun pitäisi olla yhteydessä jotta saisin järkevän suunnitelman mistä kannattaa lähteä liikkeelle ja mikä remontti kannattaa missäkin vaiheessa tehdä? Onko joku rakennusinsinööritoimisto oikea osoite? Haluaisin kokonaisvaltaisen suunnitelman koska itselläni on huonoja kokemuksia useiden irrallisten pikku remonttien tekemisestä.
Kysy yhteystietoja kuntasi/kaupunkisi rakennusvalvonnasta.
Kiitos ideasta, pitääkin kysellä sieltä sitten. Varmaan jokin arkkitehti osaisi kanssa jotain sanoa mutta kuitenkaan en ole tekemässä vanhasta talosta uuden veroista niin joku kohtuus siinä suunnittelussakin pitäisi olla.