Onko hintaeroja?

Onko kokemusta eri talopakettien hinnoista ? Onko niissä muuta kuin marginaalisia eroja jos toimitussisältö on sama ? Talopakettien toimittajilla tarkoitan kokoluokaltaan samalla tasolla olevia, eli Kastelli, Kannustalo, Jukkatalo, Herralatalo, Jettatalo.

Muutamalta kaverilta, jotka ovat rakentaneet olen kysynyt ja he ovat puhuneet hintaerojen olen n. 3000 - 4000 € luokkaa. Pitääköhän paikkansa ?

Mun mielestä 4th euron hintaero on aika marginaali. Koska talot ovat erilaisia, ei niitä voi ihan tarkkaan vertailla. Enemmän vaikuttaa se, mikä malli miellyttää. Onko talopakettien toimitussisällöt niin samat, että niitä voi yksi yhteen verrata?

Niinpä, samaa mieltä. 4000€ hintaero on marginaalinen koko projektia ajatellen. Itse olemme pyrkineet hakemaan eri valmistajilta suht.koht. hyviä pohjia mitä voisi pienin muutoksin toteuttaa. Pari hyvää on löytynyt joista tarjous on tulossa. Katsotaan sitten miltä erot näyttävät.

Jos ottaa joka valmistajan mallistosta suoraan, niin erot ovat todennäköisesti pieniä. Itse kysyimme tarjouksen oman pohjan perusteella ja samalla toimitussisällöllä. Yhteen tarjoukseen oli lisätty pyytämättä väliovet, mutta muuten yhteneväinen sisältö. Tietenkin pakettitoimittajien omilla teknisillä ratkaisuilla. Hintaero halvimman ja kalleimman välillä oli 17 000 e, joten vertailu kannatti kyllä.