Onko kokemuksia Teritalosta?

Teritalojen malli Carolina kiinnostaisi, mutta myös muista malleista voi kertoa mielipiteensä. Kovin myös kiinnostaa hintapuoli (listahinnat minulla jo onkin perustoimitukselle), ovatko antaneet millaisia tarjouksia ja minkämalliselle/kokoiselle talolle.  Oletteko paljon muutelleet pohjia tms.  Kertoilkaahan kokemuksianne. 

kukkanen

Minuakin kiinnostaisi kokemukset Teritaloista. Olisi kiva kuulla, jos joku kokenut kertoilisi tästä toimittajasta!

Meille on tulossa teritalojen paketti kesäkuussa. Malli oma, ihan perus suorakulmainen ja ykskerroksinen. Hinta oli mielestämme suht edullinen. Tähän asti palvelu pelannu hyvin eikä ongelmia ilmenny. Oman mallin suunnittelukaan ei teettäny vaikeuksia. Katotaan nyt sitte kesäkuussa millainen paketti sieltä pihaan tulee... ;)

Teritalon Matilda rakennettu 2003. Toimitukset hyvät, pystyttäjät erinomaisia. Samoin jos jotain puuttui tms. homma pelasi välittömästi, kun vain soitti ja sopi. Kauan hierottiin, väännettiin käänneltiin, karsittiin (näin jälkeenpäin ajateltuna liikaakin). jne. Kärsivällinen myyjä. Peruttiinkin, mutta malli pysyi mielessä. Voi vain sanoa, että luotettavaa, hyvää palvelua ja laadukasta työtä tekee Teritalot. Tosin meillä oli myös aika karsittu paketti ja erinomainen kirvesmies töissä!

Moikka,

Meitäkin kiinnostaa tuo Caroliina, ja itse asiassa ollaan ensi viikolla saamassa tarjousta mallista joka on 1.5 kerroksinen ja n 186 neliötä. Meillä nyt loppusuoralla Kannustalo, Teritalo ja Sivo. Mielenkiintoista nähdä mihin hintoihin tulevat, tosin vaihetelevuutta toimitussisällöissä, joten täytyy hieman itse sitten sumplia mitä lisää etc. Kannustalolta ja Sivolta tulivat jo tarjoukset, ja täytyy sanoa että Kannustalo näyttää todella kilpailukykyiseltä -ennakkovaroituksista huolimatta.

Meillä Teritalon edustaja, joka itse asiassa on eri firma kun Teritalo, niin ei ole kyllä ollut niin sujuvaa kuin näillä kahdella toisella. Mutta ei mitään kovin negatiivistakaan sanottavaa, mutta olisi ehkä voinnut olla hieman aktiivisempi ja oma-aloitteisempi? Mutta luulen että hän on "raksamiehiä", eikä niikään myyjä, joten tietty ei voi ihmeitäkään odottaa ;)

Joku kyseli sitä hintahaarukkaa.. Eli saatiin tarjous ja painotan että pyydettiin hyvin laajalla toimituksella, säältä suojaan. Hinnaksi olisi tullut n 120.000 ja neliötä olikin yli 190 tässä versiossa, isolla terassilla.

Me nyt päädyttiin kuitenkin Kannustaloon, hinta halvempi ja malli miellytti kuitenkin meitä enemmän. Lisäksi palvelu on ollut erinomaista tuohon Teri-Talon edustajaan verrattuna...

Onko kellään tietoa Teritalon ulkoseinästä: onko höyrynsulkumuovi sijoitettu villan ja sisimmän levyn väliin vai kahden villakerroksen väliin? Olen sen verran opiskellut netissä ulkoseinän rakennetta, että en haluaisi höyrynsulkumuovia kahden villakerroksen väliin, koska tuolloin on suurempi riski kosteusvaurioille.

Entä kuinka paksusti Teritalon ulkoseinässä, yläpohjassa ja alapohjassa on villaa? Mitkä ovat Teritalon u-arvot seinille, ylä- ja alapohjalle?

Meillä talosuunnitelmat aivan alkutekijöissään, tonttia ei ole. Vaihtoehdot kuitenkin melko selvät, joko Teritalo tai Kannustalo.

Jos siellä höyrysulun ja kipsilevyn välissä on se 50 mm villaa, ei kosteusvaurioriski mikään kovin suuri uhka tietääkseni ole. Tuosta 50mm villatilasta on joissain asioissa jopa hyötyä.  

Meillä Teri-talot ja kannus loppusuoralla ja taitaa tulla kaupat Teri-talon edustajan kanssa.Teri-talon pohja jota muokattu ja paketi on laajalla sisällöllä.Hinta on todella kilpailu kykyinen verrattuna esim Jukka-Talot tai sami-talot samanlaajuisiin paketteihin.Teri-talojen edustaja ollut todella kiinnostunut asiasta ja antanut hyviä vinkkejä jo tässä vaiheessa.Katsotaan nyt sitten jos kaupat tulee et miten käy,monihan täällä sanoo et sit se yhteyden pito loppuu kun kaupat tehty oli talo toimittaja mikä tahansa.

Tarkistin aikanaan nuo teritalojen seinien ym. u-arvot, kun kuvat tuli, ja arvot olivat juuri niin kuin pitikin. Eli määräysten mukaisten rajojen paremmalla puolella. :) Kosteussulkumuovi on ulkoseinässä kipsilevyn ja villan välissä. Villan määriä en muuten muista kuin että yläpohjaan tulee 400mm puhallusvillaa.

Teritalojen kanssa homma on toiminut oikein hyvin. Talo nousi kesäkuussa pystyyn vajaassa 1,5 päivässä. Kaikkea tavaraa, mitä kauppaan kuuluikin, on ollut tarpeeksi. :)