suunnittelemme oman kodon rakennuttamista ja lähtökohtana ois pakettitalo mahd pitkälle valmiina..nyt on katselun alla ollut omatalon suursuosikit mallit OJI47S-7 JA OJI151S-7 elikä 1.5 kerroksinen ois haaveena. onko kellään tietoo t kokemusta omatalon hevipaketista?? näyttää aikast kattavalta, mutta paljonko viel tuon päälle rasittaa meitä ja kukkaroa??
Apuva, noviisit assilla ;)
Noissa ilmoitetaan vain mitä tulee mukaan. Eli siinä on vielä aika paljon työtä ainakin edessä, sekä kaikki pinta materiat uupuu ja niihin palaa melkoisesti rahaa.
Itse omatalon pakertaneena(suppeampi toimitus) jättäisin kaiken turhan paketista pois, pelkät asennusporukalle kuuluvat tarvikkeet ottaisin tontille. Loput hommaisin talon sitä mukaan kun niitä tarvitaan. ihan turhaan seisoo isot tavarakasat pitkin pihaa(osa aika pitkään toimituksesta.).
Juuri näin kuten sanot.
Ne maailmanlopun kattopanelit, autotallin villat ja vilpolan painekyllästetyt puutavarat seilaavat noin 3 - 4 vuotta nurkissa. Yksin villapaaleja tuli meille 63 kpl. joista viimeisiä 5 kpl. siirrettiin noin 4 kertaa viikossa paikasta toiseen 1,5 vuoden ajan.
Itse en rakentaisi pien-elementtitaloa kun kanarian saarille. Jos käytäntö on sama kun eräs asennuspätkä(mainos) osoitti niin hallelujaa....
Näytti se helpolta kun ei tarvittu nosturia ja kaks ukkoo nosteli pätkiä paikalleen mutta millä tavalla...
Kyllä siinä sälöt lenteli ja joku 1cm villakaista lyötiin aina väliin...
Suur-elementtitalot tulevat loppupeleissä paljon edullisemmaksi kun ei ole sellasta energiahukkaa.
JA höyrynsulkukin parin metrin pätkissä... ei hyvä.
Olen edellisten kanssa täysin samaa mieltä tuosta toimitussisällöstä. Mikäli käytössä ei ole kunnollista (lukollista) varastotilaa, ei kannata tavaraa ottaa tontille hapantumaan. "Eikä siinä vielä kaikki" - toimitussisällön tavaroiden hinta ei kuitenkaan kokemukseni mukaan mitenkään dramaattisesti edullisempi ole. Talotehtaat tietenkin haluavat kamat asiaakkaan hoteisiin mahdollisimman nopeasti, koskapa se laskutus halutaan saada tehokkaasti heti rullaamaan.
Tavaraa tontille tarpeen mukaan, niin ei tarvitse leikkiä trukkia 50% rakennusajasta.
joo joo tuli jo selväks että kilpitalo on "iloisen" palkanmaksaja!! aika epätoivosta
Jep hinnatkin olivat aika pöyristyttäviä…palikoita ilman asennusta.