Onko jollain suositella hyviä urakoitsijoita ontelolaattojen asennukseen Turun seudulta. Millaisissa hinnoissa ontelolaattojen asennus yleensä liikkuu? 6000€ 35 laatan asennuksesta oheistöineen tuntuu hieman korkealta.
Kylläpä tuntuu. Kova on hinta! Mitä siihen oheistöihin kuuluu? Vilkaisetko YV:si!
Kyllä tuohon pitää kuulua ja tosi paljon oheistöitä, mitä ne sitten lieneekin.
Jos siinä on saumaus ja nosturi mukana hinnassa niin varmaan vaan puolet liikaa. 35 laattaa on kuitenkin aika paljon.
Oheistöihin kuuluu tarvittavat valut ja raudoitukset ja korotusosan valu. Ja nosturi myös.
Nosturi varmaan about 100e/h (+matkakorv) , eikä noissa pitäs kyllä tuntia kauempaa mennnä. Ellei nyt ole jotenkin speciaali paikka. Valut maksanee muutamia satasia, kuitenkin kolminumeroisia summia. Raudatkaan ei kovin kalliita ole, työssä voi mennä kotvanen.
Kun joku kohta haukkuu mun kommentit ja ampuu alas kuin kana “taivaalta” niin nämä nyt perustuu vain omiin kokemuksiin ja arvioihin. Siis näin meillä päin alkukesästä…
Itse olen ymmärtänyt, että asennukseen menisi n. 6min/kpl eli 10kpl/h. Pinta-alaa noilla on reilu 200 m^2 eli valuihin maks. 5 kuutiota vai?
Todella kova hinta!
n. 20 laatan nostoon meni aikaa sellainen reipas tunti. Seuraavana päivänä tehtiin raudoituksia (apupoika) ja päivä tai kaksi siitä valut. Kokanaiskustannus pyöri nosturin, töiden, rautojen ja valujen osalta tuolla n. 1500€ seutuvilla.
Tuo nosto aika riippuu myös nostokoneesta. Kuorma-auton Hiabilla kestää kauemmin kuin “oikeella” nosturilla. Siis sellaisella vaijeri pelillä, en tiedä mikä sen virallinen nimi on. Meillä kesti 24 ontelon nosto noin 45 min.
Joo ei se onteloiden nosto ole paha juttu,kannattaa vain huolella miettiä miten reunaan laittaa ensimäisen laatan ettei sit tule lopussa liian suuria välyksiä.
Tosiaan kunnon nosturi tontille ja pari kaveria apuun niin laatat kyllä asentuu.
Muistelisin että alkoivat keskeltä latomaan ja laatan saumt kiinni ja reunoille tasausvalu. Voi olla että muistan väärinkin?