Oras Vega kurahuoltohanan huono paine

Onko kukaan muu törmännyt otsikon mukaisen hanan huonoon paineeseen? Mulla kaikista muista talon hanoista tulee hyvällä paineella vettä ja tuo ongelmahana on puhdistettu vielä varmuuden vuoksi, mutta silti sen suihku on kuin vanhalla miehellä. Onko kyseessä hanan ominaisuus kuten mun LVI-urakoitsija väittää?

Meiltä löytyy myös sama hana ja paineet ovat myöskin muita hanoja alhaisemmat. Itse olen samaa ihmetellyt, mutta samaa “vikaa” näyttää siis olevan muillakin.

Ko. ominaisuus on hanan “vika eli tyyppiominaisuus”, johtuneeko siitä, että sehän “mainostaakin itseään vettä säästävänä”.

Jep. Sama vika oli meilläkin yhdessä hanassa. Muut talon hanat toimivat hyvin. LVI-as. oli asiasta pihalla. Yritettiin puhdistusta jne., ilman tulosta ja lopulta tyydyttiin tilanteeseen. Sitten eräänä päivänä hanan sisältä kuului pieni kilahdus ja sen jälkeen vesi on tullut normaalilla paineella. Joko siellä oli kuitenkin roska, tai sitten hanan “vettä säästävä ominaisuus” meni rikki. Yhtä kaikki, vettä tulee nyt normaalisti.

Jos on kyseessä iso harjamallinen kahva, niin niistä tulee iso vesimäärä pienellä paineella. Vaihtakaa kahvaksi tavallinen suihku tai pienempi keittön tiskiharja, niin johan tulee paineella.