Paikanmerkinnän hinta?

Kertokaahan mitä teillä on maksanut rakennuksen paikan merkintä. Meillä kävi mittaajat tontilla (Vantaalla) laittamassa talon paikan ( kerrosala 150m2) ja 2 korkolappua. Meinasin lentää perseelleni kun 2 päivää mittauksesta oli lasku kotona odottamassa summaltaan pikkasen reilut 1000€. Laskussa luki vielä että asuin- ja talousrakennuksen merkkaus vaikka merkkasivat pelkän talon eikä autokatosta ollenkaan. Luulin vielä että tuo merkintä kuuluu luvan hintaan. Tosin tuntuu tuo Vantaa hinnoittelevan palvelunsa muutenkin aika kattoon.

Voiko toi oikeasti maksaa noin ***tanasti? Hommaan menee matkoinen ehkä 2 tuntia yhteensä. Vai onko tää taas näitä piiloveroja joilla P-A kunta paikkailee talouttaan?

Espoo rokotti yhdestä keikasta 580 euroa, eli samoissa mennään. Jälkimmäisen mittauskeikan hoiti vastaavan mestarin vinkkaama alan firma ja lasku taisi olla alveineen siitä 170 euroa.

Savon suunnalla kokonaiset 128 euroa. Vuosi oli 2006 ja mittaajana kaupungin mittamiehet. On teilläpäin suolaiset hinnat!

Täällä Porissa vaativat että kaupunki tekee merkkauksen. Hinta oli noin 270e talosta, sisältäen 4 kulmamerkkiä ja yhden korkomerkin. Autotallin merkkaus sama hinta, mutta jos merkkauksen otti samalla kertaa kuin talon, niin sen sai puoleen hintaan.

Pidin tätäkin aika kalliina toimenpiteenä. Jos olis tonnin maksanut, olisin kyllä kävellyt kaupungin toimistoon hiukan selvittelemään asioita...

Omalla paikkakunnalla kuului rakennusluvan hintaan. Tai no oikeastaan rakennustarkastaja kävi vaan tarkastamassa mihin olin pohjat kaivanut ja koron hyväksyi samalla. Asemakuvastakin poikkesin kymmenisen metriä vähän tasaisempaan kohtaan. Maaseudulla jotkin asiat hieman vapaampia toteuttaa.

Vantaa piiloverottaa näköjään näissä aika rajusti. Tontin lohkomistoimituskin (käytännössä muutos paperilla tilasta kiinteistöksi) maksoi jotain 1300€. Taidan muuttaa kohta maalle…

taisi olla viimeksi vantaalla jotain reilut 700 euroa tuo yksi rakennus… Ja tuolle ei oikein voi mitään muuta kuin maksaa jos haluaa rakentaa…

Itse kyllä olen vantaan rakennusvalvonnan kanssa muutenkin vääntänyt kättä niin että oli tasan ensimmäinen ja viimenen talo vantaalla.

No joo. Ei se mikään mukavauuslaitos tunnu olevan. Meillä hommat hoituneet kyllä aika asiallisesti. Siis jos unohtaa tuon ryöstämisen maksuissa. Vrt Pori 270€ → Vanda 700€ samasta hommasta…