Piha nuotioon betonikaulus?

Moi

Mulla on kuorma-auton vanne jonka ympärille on pinotut tiilistä rinki, nyt haluaisin niiden tiilien päälle tehdä sellaisen betoni renkaan, sisäreikä noin 60cm ja ulkoa noin 80cm ja paksuutta noin 5cm.

Tuli tulee lämmittämään sitä  sisäreunasta aikaspaljonkin joten mistäköhän kamasta kannattaisi sellainen valaa ja pistääkö sinne jotain rautaa rinkuloiksi.

vinkkejä kiitos.

Voisi se onnistua noilla tulenkestävillä valumassoilla. Pitäisi jakaa kehä kolmeen sektoriin liikuntasaumoin, että muotin tekoa siinä jonkin verran on. Raudoittaa ei saa ja aika haurasta se valu on. Sitten peltikuori tai vanteitus ympärille, että pysyy kasassa. Ihan säitten armoilla se ei varmaan kovin pitkäikäinen ole.

Et muuten maininnu, kuinka korkea tuon tötterön pitäisi olla.

"Mulla on kuorma-auton vanne jonka ympärille on tiilistä pinotut rinki, ja nyt haluaisin niiden PÄÄLLE betonirenkaan....??? Mitä ihme virityksiä !  Tavallisesta  kaivonrenkaasta on maailmansivu tehty tulisijoja ulkokäyttöön. Hiekkaa pohjalle ja siihen tulet ! Ne tiilet voi sitten latoa sisäpuolelle suojaamaan  betonia liialta kuumenemiselta, ja vaikkapa hiekkaa sinnekin vähän väliin. Ja tulenkestävää tiiltä jos ei muuten  muka kestä !

varmaankin voisi olla järkevää tehdä se tolleen kolmesta osasta mutta onkohan siitä liikaa vaivaa kun tarkoitus olisi se rinkula vain nostaa siihen tiilien päälle. ehkä kokeilen valaa sen vain s30 betonilla ja pari rautaa kehälle, kestää mitä kestää…

ja mainitsin että 5cm noin paksu

Jaa, mä luulin että se 5cm on jonkinlaisen tötterön senämänpaksuus.