Olisi portaiden valinta edessä.Minkä firman portaat olette ottaneet ja oletteko olleet tyytyväisiä valintaan.Tarkoitus olisi tilata valmiiksi asennettuna.
Sama valinta edessä. Hinnat kiinnostaisivat myös. Tällä hetkellä tarjous hakusessa mm. paikalliselta timpurilta.
Me rakennamme Etelä-Suomeen.Tarjous Westwoodilta ja Sunwoodilta lähes sama n.5000euroa.
Koivuportaat…? Ne tulisi saada asennettuna n.4000 euroon ja mäntyportaat muutaman satasen halvemmalla.
Meillä “paras”(halvin)tarjous U-portaista. Mäntyrunko ja koivuaskelmat. Hinta n.3200e. Sis. lapsiportit 2kpl, kaiteet, ym. Kyseessä siis umpiportaat. Avoporras olisi muutaman satasen halvempi. Tällaista Porraspuulta. Sunwood muutamia satasia kalliimpi. Ja sitten muut tunnetut valmistajat tonnin luokkaa kalliimpia. Noissa lisävarusteissa eniten hintaeroja valmistajien kesken. Esim. käsijohde 80-310e. Joten kannattaa pyytää tarjous juuri niillä varusteilla millä itse tarvii. Ja etenemä 270, ei 250. Hinta ei sis. asennusta.
aivan…tuohon etenemään kylläkään ei pysty asiakas vaikuttamaan, se määräytyy aukon mukaan. Aivan kuten nousukin.
Helsingin eteläpuolelta löytyi hyvä toimittaja…Sama hinta kun suomessa mutta paljon paljon enemmän näyttävyyttä…
Helsingin eteläpuolelta löytyi hyvä toimittaja…Sama hinta kun suomessa mutta paljon paljon enemmän näyttävyyttä…
Tilasin portaat etelä Helsingistä ja täytyy sanoa että sain paljon enemmän extraa samalla rahalla...todella näyttävät
valoin itse betonista. Betonit maksoivat reilun satasen ja raudat joitakin kymppejä. muotit tein jo pariin kertaan käytetystä muottivanerista, joka ei maksanut mitään.
Bauhausissakin on liimapuutasoa myytävänä. Pähkinäsellaisesta saisi sirkkelöityä mallikkaat puurappuset, jos jaksaa niitten narinaa kuunnella.
ei ollut kovin suuri rappunen kun pärjäsit noin vähällä betonia…Tai sit olen ostanut kalliilla…Kuivabetoni maksaa täällä pääkaupunkiseudulla noin 70-100€…ei vissiin riittänyt tuo 1000kg?
reilu kuutio meni ja se tuli pumppuauton kyydissä samalla, kun valoin ties mitä palkkeja. Hinta oli jotain 80/kuutio. Auton hintaa en tuolle laskenut, koska se olisi tullut joka tapauksessa. Jos jossain haluaa tehdä tiliä, niin rappusissa se tulee helpoiten. Kierreportaissa saa hetken piirrellä ja mittailla askelmien muotoa, mutta lepotasanteella olevat eivät juuri ajatusta vaadi. Mä uskon, että tuohon kierreportaaseenkin löytyy valmiita malleja, senkun sovittaa omaan sopiviksi.
Itsellä KOKEMUS Keiteleen Porras/Messuporras/Puuportaat -yrityksestä porrastoimittajana.
En voi suositella.
Kouluarvosanat:
Toimitus 4
Asiakaspalvelu 4
Portaiden laatu 7
Hinta 7
Minulla on tiedossa firma josta saa todella laadukkaita ja näyttäviä portaita ja hinnallisesti ovat varmasti kilpailukykyisiä. Ostin sieltä omat ja kaikki toimi niin kun oltiin sovittu. Tilasin myös mökille uudet portaat, mutta toimitus ei ole vielä tapahtunut
Apua… kerro minulle miten lasketaan “etenemä” tuon rappuaukon mukaan.Siis kaava siihen.
“kiittäen mummeli”
Kerro minulle miten tuo "etenemä" lasketaan sen portaikon aukon mukaan?
Kyselee!!!
"mummeli"
Portaitten vaakatasoon projisioitu pituus jaettuna askelmien lukumäärällä plus yhdellä. Se yksi tulee siitä, että viimeksi noustaan yläkerran lattialle, joka ei ole varsinainen askelma, muttä vastaa etenemän laskennassa sitä.
No ei se niin ole! Se projisoitu pituus jaetaan nousujen määrä jaettuna yhtä pienemmällä eli askelmien määrällä. Portaitten pituus on ensimmäisen porrasaskelman etureunasta viimeisen porrasaskelman "takareuna" .
Tämä pätee vain suorissa portaissa tai sen osissa.
PORRASKORKEUS = kerroskorkeus
Mitta on alemman lattian valmiista lattiapinnasta ylemmän kerroksen valmiiseen lattiapintaan.
ASKELMAN NOUSU = askelkorkeus
Kerroskorkeus jaetaan tasan jokaiselle askelmalle samaksi.
Nousu kannattaa olla 175 –190 mm. Askelmia on siis yksi nousuja vähemmän.
ASKELMAN ETENEMÄ eli syvyys
Askelman etenemä eli syvyys mitataan kunkin askelman etureunasta seuraavan ylemmän/alemman askelman etureunaan. Yleensä askelman koko leveys eli koko syvyys on suurempi kuin askelman etenemä.
Vielä suosituskaava: 2 x nousu + etenemä = 630 mm + 10 mm / - 30 mm.
Toi oli hyvä.
Tilasin uudet portaat timpurilta. Tuli valkoiseksi maaatut reisilankut. Portaat pinnoitettiin samalla parketilla kuin huoneetkin. Parketti On Ellet. Siis portaat samasta tavarasta. Viimeistely porrasnokilla ja listoilla, jotka aitoa jalopuuta, ei paperia. Tuli kyllä näyttävät. Joo, ja laitettiin vielä LED valot joka askelmaan, sinne porrasnokan taakse. Oli ihan vau kun valot ekan kerran sammui.
Timpuri hankki tarpeet, mutta ite ne löysin. Googlaa parketti askelma, löytyy PW porras.