Puustelli laatu tai paremmin sen puute

En tiedä teistä oletteko samaa mieltä Puustellin laadusta, mutta itse voin todeta että tulee olemaan viimeinen tuote joka kyseisen yrityksen valikoimasta ostimme.
Teimme vuonna 2005 suuren remontin ja samalla keittiö uusittiin täydellisesti ja tarkoitus oli laittaa laatutuotteita ja Puustellista olimme päätelleet tämän kuuluvan tuohon kategoriaan.
Emme ostaneet mitään peruskaapistoa, vaan ehkä jopa parhaimmasta päästä, ainakin mitä tulee meidän Vaasan myymälän myyjän kommentteihin.
U Haldin totesi että voimme olla pitkään tyytyväisiä tuotteisiin, toisin kävi.
Asennuksessa jo alkoi ongelmat kun asentaja vaihtui tai paremmin sitä etsittiin ja erinäisiä kädenvääntöjä siitäkin saatiin myymälän kanssa. No, jälki kuitenkin tuli hyvää. Työn osalta vain, valitettavasti…
Taisi olla 2008 kun ensimmäisen kerran olin yhteydessä myymälään, ilman vastakaikua.
Vasta kun lähetin heidän sivujen kautta valituksen, niin myymäläpäällikkö soitti ja pyysi lisätietoja.
Tästä taas kesti pitkän tovin, kunnes sain puhelinsoiton joltain asentajalta ja hän lupasi tulla Vaasan suunnalle kk päästä.
Asentaja saapui ylimielisenä tutustumaan valittavaan asiakkaaseen.
Ensimmäisenä hän avoimesti kuunteli tarinani siitä kuinka kaikki kaapistojen saranat ovat niin loput että ovet makaavat alalistoja vasten. Ruuvit näistä olivat löystyneet ja mainitsin että olen jo itse niitä kiristänyt, mutta ajanpäästä tilanne oli aina sama.
Asentaja totesi että se on paljon kiinni siitä ruuvarista, millä näitä ruuveja ruuvaa. Esitteli hänen viimeisintä ostosta ja sanoi, että sillä jos millä nuo ruuvit pysyvät kiinni. Ei tule kuulemma ikinä enää repsottamaan.
Mainitisin hänelle ettei nyt ole kyse ruuvaajasta (allekirjoittanut on ollut kalustealalla asentajana, myyjänä jne, Isku/Asko), saatika ruuvarista jolla näitä kiristetään.
Totesi vielä lähtiessä että jos nyt ihme sattuisi ja nämä ruuvit vielä löystyvät, niin saa hänelle soittaa ja hän tulee kyllä paikalle.
Harmi sinänsä kun herra ylimielisen puh.numeroa ottanut talteen, koska tilanne palasi ennalleen parin vuoden päästä. Nyt näitä ovia olen itse kiristellyt, hammasta kiristellen.
Tuotahan ei kauan jaksa tehdä ja kun otin aiheesta vielä kuluttaja-asiamieheen yhteyttä tuossa samassa tilanteessa, niin totesi että myyjällä on oikeus tehdä omia ratkaisuja ongelmien poistoon. Eli heillä ei ollut painavaa arvoa, eikä vaikutusta.
Kysyn teiltä muilta Puustellin asiakkailta oletteko tyytyväisiä, vai päätyneet samaan kohteluun.
Ja vielä, miten te tekisitte tässä tilanteessa?

Ja jos tätä Puustellin väki lukee, niin palautteen voitte laittaa osoitteeseen joka löytyy teidän arkistoista: Tilausnr: 37702143 … ja hei, haistakaa PASKA !

Olisikohan ostajankin asenteessa korjattavaa. Lastulevy on lastulevyä vaikka sitä kuinka brändättäisiin laadukkaaksi, tuo em materiaali kutistuu ja turpoaa ilmakosteuden mukaan, siinä syy miksi saat niitä ruuveja kiristellä jatkossakin, ostit sitten minkä tahansa lastulevykeittiön.

Puustelli käyttää laadukkaita blumin saranoita ja kiskoja kuten kaikki muutkin tunnetut valmistajat novartista ikeaan.

Niin en itsekkään em puljua suosittele, ihan vaan hintasyistä jos halvalla saa niin sitten…

Hyvä rakrak, en puhunut mitään lastulevyistä vaikka oikeassa olet sen suhteen että ne eivät ole laatutavaraa. Puhuin saranoista ja niiden väsymisestä. Ja mitä tulee levypintoihin, niin ovat erinomaisessa kunnossa.