Luin tuossa joku aika sitten jostain sisustustyyppisestä lehdestä, että joku oli jo pidempään käyttänyt vauvaöljyä (!) siveltynä ohuesti rosterikoneiden pintaan, jonka jälkeen sormenjäljet ei enää tartu/näy. Onko kukaan muu koskaan kuullut tällaisesta tai peräti itse kokeillut?
Taidan itse kokeilla jonnekin jääkaapin piiloon jäävään sivuun, jos ei muilta kokemuksia kuulu...
saattaa toimiakin. varmaan mikä tahansa ns. talousöljy mikä ei rupee käymään. Eli luulisin pellavaöljyn saattavan toimia myöskin.
No en suosittelisi pellavaöljyä, koska se “kuivuu” sellaiseksi kalvoksi siihen pintaan. Sillähän käsitellään huonekalujakin ja tekee ajanmyötä sellaisen lakkamaisen kalvon. Sen jos joskus haluu siitä jääkaapin pinnasta poistaa, niin voi olla aika hauska homma. En kyllä suosittelisi mitään talousöljyäkään, koska ne siinä pinnassa “elttaantuu”. Vauvaöljy käsittääkseni sisältää parafiiniöljyä ja siksi sopii varmaan kyseiseen juttuun.
No hyvä tietää.Talousöljyllä tarkoitinkin oikeestaan vaan sitä pellavaöljyä, en ruokaöljyjä. Mitäköhän Pled tekis rosterille. Eikö siinäkin jotain öljyä mahda olla…?
Rosterille on ihan omaa öljyä, jolla ne pinnat voi käsitellä, on ainakin turvallinen käyttää, niin ei tarvi miettiä,miltä pinta käsittelyn jälkeen näyttää. Saatavana varmasti suuremmista tavarataloista ja joistain kodinkoneliikkeistäkin.
Pled ainakin ennen sisälsi silikonia, sitä ei sitten saa enää kirvelläkään pois, jos sitä vetäisee.
heheh.kaikkee pitää kyselläkin ainakin nyt tiedetään mitä EI kannata kokeilla.
itsellä tuli aikanaan jääkaapin mukana sellainen purkki kuin CHROMOL. Mikälie henkelin saksankielinen 50ml purkki.
Nyt jääkaappi on jo viitisen vuotta vanha ja tuosta pullosta on vieläkin yli puolet jäljellä. Samalla olen uunin luukun, liesituulettimen ja mikroaaltouuninkin sillointällöin pyyhkäissyt ja hyväksi on havaittu.