Ruiskutasoitetun sisäkaton korjaus

80-luvulla rakennetusta kerrostalosta olisi tarkoitus poistaa yksi väliseinä ( ei kantava ;) Miten esille tulevan uuden kattopinnan saisi käsiteltyä muun katon kanssa samankaltaiseksi?

Ei sitä saa “näkymättömäsi” ei edes lähelle, mutta asenna siihen kohtaan ja tasavälein lisäksi muullekin katon osalle muutama koriste-(vale) palkki; niitä saatavana mm. Bauhausissa. Antaa kivan piristysruiskeen muutoin tasavaalealle rypyläkatolle

Nyt voisi saada uuden pinnankin kohtuu edullisesti kun tasoitemiehillä ei ole niin kiirettä. Pohjatyöt väliseinän kohdalle ja koko huoneiston katon uudelleen ruiskutuksen pitäisi saada alle tonnilla. Ainakaan tarvikkeet ei 200 euroa enempää maksa. Seinät ja lattiat voi suojata itse niin ei tarvitse siitä maksaa.

Se katto pitää ensin tasoittaa yli kokonaan,ei pelkästään väliseinän kohtaa ja sitten sumuttaa uusi pinta. Toki sen sumun voi ajaa suoraan sen vanhan päälle, mutta se ei ole yhtä hyvä kuin tuo jossa pohja ensin tasoitetaan kokonaan. Mutta rakentajahan se päätöksen tekee.

Toinen tapa on tietenkin tehdä homma uudestaan; ylitasoitus välttämätön ja sitten uusi pinta kokonaisuudessaan. Toin itse aikaisemmin yhden vaihtoehdon; edullisemman, vaihtelua antavan jne…:itse joskus toteutettu ja lopputuloskin “enemmän kuin hyvä” :slight_smile:

Laita siihen esim. leveä alumiininen spottivalokisko ja kiskoon n kappaletta spotteja.

Kiitos ohjeista!