Hei. Osaisiko joku arvioida paljonko maksaisi tällainen projekti? Talon takka sijaitsee muutaman metrin päässä saunatilasta. Mietin voiko tällaista “vaihtoa” tehdä?
Toki pihalle ulkosaunan osto toinen vaihtoehto, jos tämä remppa on sitä tyyriimpi.
Eli meinaatko poistaa takan käytöstä ja ottaa takan käytössä olleen hormin puukiukaalle? Vai haluaisitko että sekä puukiuasta että takkaa voisi käyttää tulevaisuudessa? Nimittäin jos savupiippu on tehty yksinomaan takkaa varten, siinä on melko varmasti vain yksi hormi. Ja lisähormin tekeminen vaatisi savupiipun uusimisen jonka seurauksena sen massa (ja massapisteen ulottuvuus) saattaa nousta niin paljon ettei alkuperäinen lattiarakenne enää kestäkään tuota rakennetta. Tämä kaikki siis edellyttäen että teillä on tiilinen savupiippu (puukiukaassa savukaasujen lämpö saattaa nousta niin paljon etten ainakaan itse kytkisi puukiukaan savunpoistoa teräs- tai harkkopiippuun eikä tämä ole vain oma mielipiteeni, meidän pääsuunnittelija suositteli meillekin tiilihormia kun kuuli että haluamme puukiukaan taloomme).
Mä luulen että tuo pihasauna tulisi halvemmaksi eikä teidän tarvitsisi lähteä aukomaan ehjiä pintoja.