Oletteko ottaneet noita 2 vuoden sopimuksia? Näyttää olevan sähköyhtiöillä aika kummallinen tapa palkita sitoutuminen korkeammilla hinnoilla , kun jokaisella yhtiöllä on tuo määräaikainen sopimus kalliimpi. Odotettavissa ilmeisesti on, että hinta tulee nousemaan aika paljon seuraavan kahden vuoden aikana.
Eikun kilpailuttamaan sähköt osoitteessa vaihtovirta.fi
Mä otan sähköä sieltä, mistä kulloinkin saa halvimmalla. Mä luulen, että noi määräaikaiset sopimukset ovat sähköyhtiöiden jekku myydä sähköä kalliimmalla.
Itse olen todennut kilpailuttaessani sähkön ostoni, että toistaiseksi voimassa olevat ovat edullisempia.
Sehän on parempikin, ei tarvitse sitoutua vuosiksi, ja voi koska tahansa vaihtaa yhtiötä - tosin he voivat nostaa hintaakin koska tahansa...
Mistä olette edullisimmat sopimukset saaneet?
Meillä tosin kyseessä vain rivarin sähkö (ei lämmitys), ja edullisin on ollut St1.
Saa nähdä miten käy kaukolämmön ja sähkön siirto hintojen, kun E.ON on nyt myyty, Espoossa kun asustelemme.
Ei nuo määräaikaiset sopimukset mikään sen kummempi jekku ole kuin lainan sitominenkaan kiinteään korkoon. Täysin sama asia, paitsi lainassa puhutaan suuremmasta mittakaavasta. "Huijausta" asiasta tulee vasta, jos sähköyhtiö tietää että sähkön hinta tulee laskemaan tulevaisuudessa, mikä nyt ei varmaankaan ole niitä kaikkein todennäköisimpiä skenaarioita (ainakaan pitkässä juoksussa).
Tuon kilpailuttamisen hyöty kyllä tulee vasta, jos on sähkölämmitys. Itsellä talossa kaukolämpö ja kilpailutuksen vaikutus oli n.50e vuodessa (9000 kWh), joten en viitsinyt nähdä vaivaa vaihtamisen kanssa, vaan tuen paikallista. Onhan 50e rahaa, mutta se on mennyt projektin aikana moneen kertaan jo timpureiden nenänkaivuuseen ym. ylimääräisiin töihin.
Jos tekee määräaikaisen sopimuksen niin eikös ne siltikin voi korottaa hintaa kesken sopimuskauden, olenko ymmärtänyt oikein? Ja ilmeisesti ainakin joillain yhtiöllä on tarjota vakuutus/turva sille etteivät nosta hintaa kesken sopimuskauden, mutta tämä tietenkin taas maksaa lisää.
Eikös tämän Rakentaja.fi kautta tehty joku yhteistarjous sähkön ostosta vuosi/pari sitten? Jos jollain on kokemusta niin: Mihinkä hintaan tuota sähköä sai, oliko paljon halvempaa ja onko hintaa korotettu sopimuskauden aikana? Mikä sähköyhtiö kysessä?
No sittenhän se on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, kuka hullu sitä nyt sellaisen sopimuksen tekisi? Kyllä minulle määräaikainen sopimus tarkoittaa että hinta sovitaan kiinteäksi määräajaksi ja jota ei voi myöskään itse purkaa sopimusaikana.
EO Hyvä!
Laina:"Jos tekee määräaikaisen sopimuksen niin eikös ne siltikin voi korottaa hintaa kesken sopimuskauden, olenko ymmärtänyt oikein?"
Et ole ymmärtänyt ainakaan aivan oikein!
",oliko paljon halvempaa ja onko hintaa korotettu sopimuskauden aikana?"
Halvemmuuteen ei pysty vastaamaan, koska ei ole tietoa, mihin verrataan. Hintaa ei ole korotettu, koska ei ole ollut mitään force majoriakaan!
Eli olin ymmärtänyt siis väärin, Hyvä niin. Itsekkin vähän ihmettelin kun kuulin asiasta että mitä jarkeä tuossa on, eli ei kannata aina kaikkea uskoa mitä kuulee/lukee!!!
Näillä sivuilla oli taannoin maininta että keväällä olisi taas mahdollisesti uusi sähkön yhteisosto projekti tulossa. Täytyypä tarkkailla hintoja.