Toimivatko remonttimiehet yleensä tunti vai urakkapalkalla? Koska remonttimiehien veloitukset vaihtelevat paikkakunnittain aika rajusti, utelisin pääasiassa remontteihin kuluvia aikoja joista sitten pystyisin itse laskeskelemaan kokonaiskustannuksia ja budjettia. Eli remonttikohteina olisi muun muassa seuraavia tapauksia: Olohuone n.30m2 (laminaatit+listat) , makuuhuone 15m2(laminaatit,listat, tapetointi +maalaus), keittiö 20m2 (lähes tulkoon täysi keittiö remontti uusine kalusteineen), takkahuone 18m2 (seinälevyjen vaihto + tapetointi ja maalaus). Eli jos teetän nämä remontit ammattimiehillä, kuinka kauan eri huoneiden remontit kestävät ja osaako kukaan arvioida yhtään työkustannuksia. Materiaalikustannuksista olen siis jo suurin piirtein perillä, mutta itse työhön kuluvia aikoja ja kenties mahdollisia arvioita yhteiskustannuksista olisin vailla. Kiitos!
Tuntityö tulee aina urakkaa halvemmaksi mutta luottamuksen puutteessa tehdään yleensä urakoita.
Uhrasin vähä aikaa huvikseen ja katselin hintaarviota… Mitäs tossa itse laskeskelin niin kokonaishinta töihin olis 2000-2500€, Firmahinta olis varmaan enemmän ku 4000€…
Näillä laskumenetelmillä tulin tohon 2000-2500 hintaan.
Laminaatti 15 € / m2 asennustyö, sis listoitus eli 675€
Maalaus ja tapiseeraus laskin et yhteensä noin 250€
Keittiöasennus 600-1500 riippuen keittiön koosta…
Epämääräiset työt kuin levyjen purku tavarahaku matkat yhteen suuntaan mm 20€/h… Työaika, jos päivätyön jälkeen tekee iltasin ja vklp noin 2 vk pitäis riittää…
Nämä hinnathan on ns firiibelihintoja. Viraabelihinnan saat jos kertoo kahdella… Tietenki kannattaa miettiä kummalla tekee, missä päin tää mesta on, ku muualla ku pks voi tietenki olla halvempaa…