Sisäseinien maalaus - vaikeaako?

Mitä mieltä olette, kannattaako amatöörirakentajan maalata itse sisäseinät? Kysymyksessä on harkkotalo, johon tasoitustyöt tulevat ammattilaiselta. Maalaustyö ei hirveän vaikealta vaikuta, mutta tuttavat pelottelivat, että on vaikea saada tasaista maalipintaa ja maalikerrosta aikaiseksi. Eli onko vaarana, että oma maalaustyö pilaa muuten hienon talon? Kannattaako antaa ammattilaisen tehtäväksi?

Mitä hintoja olette mahtaneet maksaa sisäseinien maalauksesta? Meillä on reilut parisataa lattianeliötä, joidenka seinät kaipaavat maalausta. Maalit ilmeisesti kannattaa sisällyttää urakkaan?

ei maalaus ole vaikeaa, jos pinta on tasainen ja hyvä. Kannattaa kuitenkin ottaa yleiset hyvät käytännöt huomioon.

On ja ei. Maalaus ei periaatteessa ole vaikeaa - itse olemme aina maalanneet seinät joka asunnossa uusiksi. Meilläkin oli ammattilaiset tasoittamassa seinät (kipsilevy ja harkkoseiniä) ja itse maalattiin. No - pohjamaalaukseen otettiin sitten omat vanhemmat auttamaan mikä oli Suuri Virhe. Rakas isäni veteli maalia reilulla kädellä niin että sitä valui noroina pitkin seinää - mitäs menin ohjeistamaan ettei liian kuivalla telalla saa maalata... Sitten kun koitettiin ehdottaa että ottaisi vähemmän maalia niin "kyllä se siitä tasoittuu..." joo ei tasoittunut vaan seuraava ja sitä seuraava ilta vietettiin seinää hiomalla ja uudestaan maalaamalla. Pinnat vedettiin suosiolla itse. Mieheni on parempi maalaamaan kuin minä sillä minulta jää aina paistamaan alta pohja läpi mutta kun kaksi kertaa vetää pinnan niin kaikki peittyy ;D

En antaisi maalausta ammattilaiselle vaan tekisin itse mutta aikaa se itseltä vie jos hyvän haluaa... Uudessa talossa kun maalattavaa pintaa riittää... Ja siis riippuu hirmuisesti maalarista kuinka hyvä jälki tulee... meillä siis kolme teki ok jälkeä ja yksi sutta...