Sokkeli Leca-harkoista

Olen rakentamassa kevyttä ~10m3 pihavajaa. Perustus olisi tarkoitus tehdä pienen anturan päälle 100mm leveistä leca-harkoista.
Harkkoja tulee 2 riviä päällekkäin eikä niitä ole tarkoitus pinnoittaa. 100mm leveissä harkoissa on yläpinnassa 1 ponttiura. Miten ulkonurkissa näkyviin jäävän ponttiuran saisi “piilotettua”?

+x[quote]
[b]J496570179 - 5/8/2021[/b]
Olen rakentamassa kevyttä ~10m3 pihavajaa. Perustus olisi tarkoitus tehdä pienen anturan päälle 100mm leveistä leca-harkoista.
Harkkoja tulee 2 riviä päällekkäin eikä niitä ole tarkoitus pinnoittaa. 100mm leveissä harkoissa on yläpinnassa 1 ponttiura. Miten ulkonurkissa näkyviin jäävän ponttiuran saisi "piilotettua"?
[/quote]

Jiiriin! Ja tietenkin raudoitus on paikallaan!
+x[quote]
Harkkoja tulee 2 riviä päällekkäin eikä niitä ole tarkoitus pinnoittaa. 100mm leveissä harkoissa on yläpinnassa 1 ponttiura. Miten ulkonurkissa näkyviin jäävän ponttiuran saisi "piilotettua"?
[/quote]

Minä valaisin anturan "pystyyn" eli "sokkeliksi" ja jättäisin harkot pois, tosin vaatisi jonkinlaiset muotit.  Ponttiuran piiloitus on helpointa muurauslaastilla.
+x[quote]
[/quote]

Muuraa alarivi ura alaspäin ja ylärivi ura ylöspäin. Yläuran saa piiloon ulkoverhouksella.