Terve!
Tarkoituksena olisi tehdä suihkuseinä tai suihkunurkkaus lasitiilistä. Olen kahlannut melkoiset määrät artikkeleita aiheen tiimoilta läpi, mutta paljon olisi vielä kysyttävää.
Käsitykseni mukaan tuon kokoinen (6x8 tiiltä) suihkuseinä kannattaa tehdä silikonilla ja muovisilla asennuslista. Eli muuramiinen kannattanee unohtaa??
Onko reunoihin muuta vaihtoehtoa kuin valmis alumiiniprofiili, jota lasitiilikaupat myyvät. Se kun on melko kallista (3m/150€). Silikoni, lasitiilet ja asennuslistat ovat yllättävänkin halpoja, mutta juuri tämä kyseinen alumiinikehys on kirotun kallista.
Toinen ongelma on kylpyhuoneen kaato. Suihkuseinä pitää jättää irti lattiasta ja toiseen päähän täytyisi saada jonkinlainen säädettävä tuki alumiiniprofiilin alle. Valmis tiiliseinä kannattanee vetää myös panelikattoon kiinni toisesta päästään??
http://www.kaakelikeskus.net/sivu.php?id=78
Tässä on asiallinen mainos, jos se menis läpi kontrollin.
Muista, silikooni on uusittava 4-5 vuoden kuluttua ja se ei ole kaunis, kun se sauma ikäänkun homehtuu.
Mitä suosittelisitte saumaukseen, jos silikoni ei ole hyvä?
Cascon “silikonia” joka ei ole silikonia. Aquaseal, helppo levittää.
Hyvä tuote, vaikka täällä ei saa mainostaa.
Siihenkin on omia “silikoneita” olemassa.
RRemppamiehen kanssa olen miettinyt samaa: miten se kaatokohta tehdään? Eihän se toinen pää voi ilmassa olla ja toinen kiinni seinässä.
Olen tekemässä suihkuseinää, joka ei ole kattoon asti kiinni. Riittääkö, jos lasitiiliseinän asentaa silikonilla kiinni, ettei tarvitsisi suihkutilaan porareikiä?