Talo pakettina!

Ostakaa! Ostakaa!

http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/rakentaminen/24346.html

Jos unohdetaan sana -ammattitaito-, niin mistäköhän muusta em. artikkeli kertoo ?!

Kait osaamattomuudesta ja/tai uusavuttomuudesta?!

Varsin tavanomainen tarina mielestäni.

Raha.

Kaikki mulle, (isolle herralle), heti ja nyt, keinoja kaihtamatta, kaikesta tinkimällä/muka säästämällä. Mennään aina siitä, mistä aita on matalin, tarvittaessa vaikka tunneli kaivamalla.

Selitykset keksitään sitten myöhemmin (= tyhmään kansaan menee kaikki läpi). Rahat jo omassa fikassa tai uudessa kohteessa lisää poikimassa.

Luotetaan juuri siihen, mitä artikkelissakin mainittiin, -osa porukoista ei jaksa enää tapella oikeuksiensa puolesta, vaan luovuttaa.

Siis tulos(muka)! = raha, joka ratkaisee. Tätä tänä päivänä opetetaan, ja kunnian miehet poljetaan suohon.

- Moraaliton/petoksellinen asenne jo alussa.
- Suunnitelmapuutteet.
- Liian kova kilpailutus.
- Sopimuspuutteet.
- Valvonnan tarkoituksellinen laiminlyönti.
- Ammattiylpeyden ja moraalin puute.
- Virheellinen ja väärä markkinointi.
- Täysi vastuuntunnottomuus ja pakoilu.

Joku muu voisi jatkaa nykyisen maailmanmenon parantamista tai kehumista.
(erottuu jyvätkin akanoista)?

Niinpä! Ostajan on syytä katsoa peiliin! Se on siinä! Kuinka monta (pienim) on paketin ostanut näilläkin palstoilla liikkuja ja tullut … tullut… eiku herännyt myöhään? Ja vieläkään ei uskota vaikka tuonkin jutun lukee tai monta (taas pienim) juttua/kertomusta näiltäkin palstoilta lukee/on lukenut. Se on siinä se ajattelu, että "eihän minulle ainakaan noin käy" ja kas kummaa "miten minulle näin kävi".

Tämä lehtijuttu nyt ei mitenkään voi olla objektiivisuutta lähelläkään, kun sen on kirjoittanut ostajapuoli ja myyjäpuolen sanomisia on ainoastaan referoitu.

Huomioitavaa minusta on se, että jos muut asukkaat ovat väsyneet riitelemään, niin tilanne heidän asunnoissaan ei voi olla kovin huono. Jos olisi, he eivät väsyisi riitelemään. Kuinka moni oikeasti ei halua lämmintä lattiaa tai vessanpönttöä asennettuna niin, että sitä voi käyttää?

eeva antaa, minä en syö!

Ei savua ilman tulta. Ei niin suurta valhetta ettei totta toinen puoli, jne.

Todella hyvä, että tämäkin aihe / ongelma, - yleisellä tasolla, - saattaisi aikaan keskustelua ja pohdintaa, - itsetutkistelusta puhumattakaan. Ja nimenomaan molempien osapuolten taholla.

Halvin suunnittelu + halvin rakentaja + halvin valvoja = 100 % susi

Ei ole mitään sääntöjä olemassa, joiden mukaan maksamalla enemmän tai vähemmän saisi talon sen mukaan. Talosta tulee rakentajiensa ja osiensa summa.

Talo ei tiedä paljonko siitä on maksettu, ja sen perusteella sitten olisi joko virheitä täynnä tai niistä vapaa

Noh…joku siellä nyt meinaa, että antaa se hinta nyt jotain osviittaa. Se on totta! Mutta ostaja kun ei voi tietää että mitä osviittaa.