Eli siis mitä teillä muilla on tullu talopaketit maksamaan, ilman autotalleja ym. härpäkkeitä? (perustukset, sähköt LVI ym ym.) Ja kertokaa vähä taustaa, et maalla vai kaupungis jne... Ja myös ne talopaketti firmat ois kiva tietää
Pääkaupunkiseudulla 1500-2000e/m2 riippuen tekeekö itse jotain ja kuinka paljon vai ei. Meillä 100m2 talo tuli maksamaan 175ke ja rakennuspaikka oli vantaa.
1400€ neliö, Puutalo 1,5 kerros , 160 lattiaa, suurelementti, perustukset ja ulkopuoliset maansiirrot kaivoineen salaojineen urakkana, pystytyksen jälkeen kaikki loput ite(talkoilla) paitsi sähkö, LVI appiukko ruokapalkalla. Salo. Vuokratontti. Tohon sit kodinkoneet yms varustukset tietty päälle, mutta ite torppa tekniikoineen ton.
Mulla olisi samanmoinen kartoitus menossa… Meillä ajatuksena olisi tehdä 1-kerroksinen, 130m2 puutalo (Nokialle). Paketti otettaisiin pystytyksineen vesikatto päälle asennettuna toimittajalta. Muut työt tekisimme itse (perustukset, sisähommat jne.). Eli omatoimi rakentajat laittaisitteko tietoja toteutuneista hinnoista? Kiitos…
Maaseudulla 125/141m2 yksikerroksinen jukka-talo vesikiertoisella lattialämmityksellä ja pilpillä tuli maksamaan n.130 000€ Keväällä vielä pihojen pinnat sekä terassilaatoitustyöt(laatat on), pari rapun valua, terassikaiteiden maalausta jne.. alle 140 000€ any way.
Talopaketti tuli sateeltasuojaanasennuksena. Yritystyönä teetin sähköt ja talon sisäiset käyttövesityöt, lattialämmitys, kattoturvatuotteet sekä sadevesikourut ja torvet. Sekä omalla palkkalistallani oleva timpuri teki n. 500-600 tuntia. Oman työn osuus 10 viikkoa lomia aamusta iltaan, sekä kaikki viikonloput ja illat puolenvuoden aikana.
Hei Marklar. Millon rakensit jukka-talosi? Saa vähä arvioitua hintojen nousua…
Pohjien teko alkoi 29.4.07, Talopaketti saapui osina tontille 5.6.2007 ja muutto oli 21.12.2007
Talopakettini on 2006 hinnoilla, tosin ei valmisratkaisu joka nosti n.5000€ hintaa.
Vantaalle valmistuu kesällä 2010 meillä Jetta-Talo 128 as/m2 ja käyttöullakko 50m2. Hintaa tulee 1953€/m2. Tuossa mukana ihan kaikki kustannukset paitsi tontti. Omaa työtä tulee yli 1000 tuntia. Talotehtaalta tuli ulkoseinät ja vesikatto. Itse tehty IV ja kaikki sisäpuolinen timpurointi ja muuraus. Ulkopuolisia työntekijöitä on ollu perustusten muurarit, LL asentaja, lattianvaluporukka, takkamuurari, sähkäri, putkari, tasoiteporukka ja laattamies.
Aika hintavalta tuntuu, ainakin näin seitsemän vuotta sitten rakentaneena. Seuraavakin pitäisi tehdä, kunhan emäntä löytää sille sopivan tontin(eli menee vielä jokin hetki). Jos tonttiin menee alle 40000€, aioin päästä max 1k€/m2 noin 180 neliön talossa.