Talopaketin pystytys kustannukset

Olemme saaneet yhden tarjouksen talopaketista. Kyseessä suurelementti talo ja asennusvaihtoehtona sateelta suojaan eli aluskate asennettuna. Minkälaisia asennuskustanuksia muilla on ollut. Meillä suunnitteilla 140 neliön talo ja asennushinta tällä hetkellä lähellä hipoo 6000 euroa. Onko taso kohdallaan?

minkälainen talo missäpäin millä asennustasolla jne…

Itse sain kastellilta tarjouksen pystytyksestä aluskatteelle asti hintaan 39 000 euroa. Pystytimme itse kahden viikon illoissa samalle tasolle.

Kyseessä on suurelementti talo eli tuovat seinät mahdollisimman isoina elementteinä ulkovuori ja kybroc levy valmiina paikallaan. Asentavat seinät, kattotuolit ja aluskatteen paikoilleen. Lisäksi terassin katoksen sekä erkkerin ja tuulikaapin tekevät paikanpäällä. Rakennuspaikkana Itä-Suomi.

Jukkatalo pienelementeistä sateelta suojaan asennuksena oli jotain 5000-6000e luokkaa. Asennukseen kuului siis elementit pystyyn, kattotuolit ja ne talon päätykolmiot paikoilleen, aluskatteen, tiilien ja kattopeltien asennus. Ja tämä siis vantaalla.

Meillä Kastellitalo tulee lämmitysvalmiiksi ja itse tinkasin asennuskustannukset kaupanpäälle. Säästöä siis 4500€

Dr.Jones; Minkä kokoinen talo? Me saimme tingimme Jukkatalolta nyt hintaa ja tällähetkellä asennuksen hinta on 7000€ ~95m2 pienelementtitalosta ILMAN päätykolmioita...

Taitaa olla vielä tinkivaraa tuossa siis.

Meille tuli 100m2 talo. Meillä tuo asennushinta oli siinä jukkatalon kokonaishinnassa mutta muistaakseni sen asennuksen hinta oli 5000-6000e luokkaa kun sitä mielenkiinnosta kysyin. Meille jukkatalon asennus oli vuonna 2006 eli voihan tuo hinta nykyään sen 7000e ollakkin.