Päätösten aika lähestyy. Olemme pyytäneet useilta talotoimittajilta samalla pohjalla sekä matalaenergiatalo-ominaisuuksilla tarjousta, ja se kannatti. Hinnat heittivät halvimman ja kalleimman välillä reilu 12t euroa. Ehdottomasti kallein Vieskatalo on niin poissa pelistä. Muutenkin luottamus Vieskatalon myyjään meni täysin kun äijä söi sanaansa totaalisesti, ei muka muistanut luvanneensa alennusta ensimmäisestä tarjouskerrasta. Just joo! Mitä se kertookaan myyjän luotettavuudesta? JukkaTalon tarjouskin on sen verran korkea, että olemme luopumassa siitä. Kertokaa ihmiset kokemuksia/suosiksia/mielipiteitä Kastellista, Puutalosta tai Herrala-talosta. Puutalo ja Herrala-talot saa suurelementtinä, onko se parempi talvirakentamista ajatellen? Kaikesta asiallisesta kommenteista kiitollinen.
Vielä lisäys edelliseen, että kyllä Vieskatalon myyjä kummasti pystyi alentamaan hintaa kun seuraavana päivänä ilmoitimme, että Vieskataloa emme ota kun muilla on HUOMATTAVASTI parempi hinta. Olemme periaatteellisia ihmisiä, ja kun kerran on sanansa syönyt myyjä, niin häneen emme luota oli tarjottu hinta mikä tahansa.
Me aloitettiin keväällä maaliskuulla talopaketin pystytys ja meillä oli ehdottaman selvää, että talopaketti tulee olemaan suurelementteinä. Siinä menee muutama päivä ja sen jälkeenei tarvi murehtia sääolosuhteista mitään. Sisätiloissa rakennetut elementit pysyy kuivana vielä pystytyksen jälkeenkin. Meillä on Jetan paketti ja on ollut hyvä valinta. Meillä kerrosala 173 m2 ja ykskerroksinen ja puolivuotta siihen meni tasan.
nimim pariviikkoa uures tuvas kortteerannu
Mä sain ja alustavat tarjoukset pari viikkoa sitten ja kieltämäti erot on hurjat… Mulla vieläpä kyseessä vain firmoja jotka kasaa töllinsä paikallaan, eli eroja ei synny senkään vuoksi. tarjoukset pyydettiin säältä suojaan pystytyksenä.
Kylä näi o, kalliillla ei tartte ostaa ku halvallaki saa !
Itse ostin talon suoraan tehtaalta. Hinnanero Herralan ja ostamani talon välillä 4000€. Ero hinnassa oli ymmärtääkseni talomyyjän palkkio.
Talopaketti oli suurelementtitoimitus sateelta suojaan pystytettynä.
Pakettiin kuului ainoastaan talon ulkokuori räystäslautoineen ja heftissä olevine ikkunalautoineen. Kaikki sisäpuoliset meteriaalit jätin tarjouspyynnöistä pois. Hintojen vertailu oli suhteellisen helppo tämän yksinkertaistamisen jälkeen. Esimerkiksi villojen hinta talotehdas/ostopaikka oli 1500€ minun hyväksi. Mitä enemmän sisällytät pakettiin, niin sitä vaikempi sinun on vertailla hintoja. Olemme asuneet nyt uudessa talossa viime juhannuksesta lähtien
Voi että, voiko suoraan tehtaalta ostaa ilman välittävää myyjää? Myyjä ei ole meitä varsinaisesti palvellut, sillä pyysimme häneltä sähköpostitse tarjouksen meidän piirustuksella. Tapasimme vasta kun tarjouslaskelma oli saapunut tehtaalta. Oli miellyttävän oloinen myyjä. Eikö oma myyjä paikkakunnalla olisi hyvä kuitenkin olla olemassa jos matkan varrella tulee jotain vastoinkäymistä ja johonkin pitäisi olla yhteydessä puutteista tai korjausvaatimuksesta? Suositusten perusteella suurelementti on siis parempi ja nopeampi varsinkin talvirakentajalle. Onko Herralan laatu ollut moitteeton ja oletteko olleet tyytyväisiä? Kuinka kauan rakentamiseen pitäisi varata aikaa? “Nupahalla” meni ainakin uskomattoman vähän aikaa jos puolessa vuodessa sai muuttokuntoon. Pitääkö tosiaan talopaketin hinta kertoa 4:llä että olisi kokonaiskustannus rakentamiselle realistinen?
Kyllä paketin voi ostaa suoraan tehtaalta ilman välittävää myyjää. Minä hoidan myös uskonasiat suoraan Jumalan kanssa, enkä tarvitse siihen välittävää pappia.Puhuu kuitenkin omaan pussiinsa niinkuin talokauppiaat.
Vielä kerran, pelkistä tarjouspyyntöäsi sellaisiin kokonaisuuksiin jotka itse ymmärrät. Jos haluat sisällttää pakettiisi esimerkiksi väliseiniä, ovia ym. Ota näistä erillinen hinta.
Sen verran tarvii kommentoida että olen kattonut Vieska-talon pystytystä vierestä niin kyllä homma on pelannut täydellisesti. Ei se huono myyjä merkitse että talo on huono. Tokihan siitä sen vaikutelman valitettavasti saa. Vieskalla on suomalaiset oman talon kirjoilla olevat pystyttäjät, toisin kuin monella muulla joilla on virolaisia, venäläisiä ja ties mitä puolalaisia pystyttäjiä. Ei sitä polskia paljon viluta siellä keskieuroopassa talvellakaan. Ei se raasu ymmärtänyt suomen kieltä eikä siten osannut laitalaisesti töitään tehdä.
Tämä EI ollut mikään mainos vaan todistajan lausunto.
Ollaan etsimässä tonttia. Hyviä vaihtoehtoja löytyi Lopelta. Minkä tontin kannattaisi valita? Pitäisikö ottaa VL alueen rajalta vai tien varresta? Mitä hyötyjä näistä sijainneista voisi olla?
http://www.loppi.fi/Loppi/Palvelut/Kuntapalvelut/Asuminen/Tontit/Launonen/Marjarinne/