Terassin kiinnitys harkkoon ja runko?

Ajattelin rakennella näin:

2"x5" kyllästetty lankku harkko sokkeliin kiinni 120 mm pitkillä sinkityillä ruuveilla (6mm) jotka asennan tyyliin näin:

-ensin lankkuun 6 mm reiät pulttia varten jonka jälkeen merkkaan ruuvin reiän kohdat sokkeliin samalle kohdalle kuin ne on lankussa ja sen jälkeen poraan 8 mm:n poralla reiät harkkoon johonka laitan siiihen sopivan propun.

proppuun vielä "sikaa" ja eikun pultti kiinni? kestääkö?

-terassin koko tulee olemaan 4x3 metriä. tuo nelimetrinen tulisi kiinni tuohon sokkeliin.

-sitten vielä kun remontista jäi jäljelle 4"x4" lankkua,kestääkö runko näistä tehtynä?

-lankut tulee pilariharkkojen päälle ja ajattelin voidella ne kyllästys aineella,riittääkö?

-kysymykseni on ehkä hieman epäselvästi laadittu ja sekava ,mutta toivosinkin siksi selviä ja selkeitä vastauksia;O) näin ehkä minäkin "poropeukalo" sen ymmärtäisin.

-täytyy kyllä tunnustaa että tekemällä näitä ja kyselemällä oheita,olen oppinut aika paljon uusia asioita rakentelussa. kiitokset siitä teille asialliset vastaajat ja ohjeitten antajat.

-jos tämä minun suunnitelma tuntuu hassulta,ottaisin vastaan myös muita linkkejä mielellään.

Onhan terassin alunen hyvin eristetty sorapeti, ettei vaan sokkeli murru terassin routiessa?

Jos ei, niin yksi vaihtoehto on tehdä varuiksi seinän päästä ns. kelluva pysty suunnassa (vertaa laiturit)

Itse laitoin betoniterassin jatkoksi tulleeseen terassiin ankkuroinnin 8mm täkkipulteilla. Ensiksi lankun paikan merkkaus ja sitten vain 8mm betoniterällä lankusta läpi samalla reikä betoniin. Sitten 10mm reikä betoniin ja roppu. Pultti paikalleen ja passin kanssa toiselle päälle sama. Kun lankku 2 pultilla, niin loput 8mm reiät. Lankun irroitus, reikien suurentaminen 10mm ja roput paikalleen. Tällä keinolla reikää ei saa vika kohtaan ja kohtuu näppärästi käy.

Kyllä 4x4 pölli kestää yhden miehen iän harkkojen päällä. Vielä jos hifistelee ja laittaa solumuovin tai bitumikermin harkon ja puun väliin, niin hyvää tuppaa tulemaan. Itse tein 2x4" kyllästetystä rungon routasuojatulle alustalle.