Hei, onko kellään kokemuksia tai mielipiteitä Triofloor Domestic-sarjasta (lattialaminaatti)??? Olen kuullut, ettei Pergoa kannata hankkia... sitä saa kuulemma koko ajan olla luuttuamassa, sukat kuluu, yhtään positiivista sanottavaa Pergon lattioista en ole saanut. Mutta mitä olette mieltä Triofloor lattaista? Kiitoksia vastanneille etukäteen.
Pergon haukkuminen on kateellisten panettelua. Pergo on toki ensimmäinen lattialaminaattivalmistaja ja kallis sellainen, mutta tuotteet ovat myös teknisesti laadukkaita.
Nämä laminaatin pesuongelmat toistuvat kaikilla niillä, jotka käyttävät liikaa pesuainetta laminaatin puhdistamiseen. Tippa ämpäriin on riittävä pesuainemäärä laminaatin puhdistuksessa. Muussa tapauksessä ylimääräinen pesuaine kuivaa lattiapintaan ja tekee siitä todella likaisen näköisen.
Tuo triofloorin maahantuoma domestic vaikuttaa paperilla ihan fiksulta ainakin ponttiratkaisunsa puolesta, mutta en uskalla sanoa siitä sen enempää ilman kokemuksia. Epäilen kuitenkin, että tämä domestic taitaa olla tyypiltään ns. suoralaminaatti, jota suurin kaikista myytävistä lattialaminaateista on, eikä rakenteeltaan kestävämpi korkeapainelaminaatti.
jos joku haukkuu tuotetta oman kokemuksensa perusteella, mitä hävitävää hänellä oikein on kateudesta puhumattakaan? Vaatii suomalaisella luonteella aika paljon tunnustaa julkisesti ostaneensa "sutta" . Olen varmasti törmännyt samaisen henkilön kirjoituksiin matkanvarrella ja jos kyse olisi oikeasti siitä että kyseinen reklamaatio olisi hoidettu noinkin ison toimittajan toimesta asiallisesti ,ei meillä olisi moisia häpeä tahroja tuon merkin maineessa. Sitä ei käy kieltäminen. Pergo on ollut uranuurtaja laminaatin kanssa sitä en kiellä, mutta myös heillä on eri tasoisia tuotteita markkinoita varten. Ja jos heillä on kokeiltu uutta mattamaista pinnoitustekniikkaa joka osoittautui ilmeisesti huonoksi ratkaisuksi kotikäytössä (liian karkeana kuluttaa mm. sukkia) ,ei se tee siitä ongelmatonta vaikka se toimisikin tiloissa jossa kävellään kengät jalassa.
On ihan eri asia millä tavalla asiakasreklamaatiot hoidetaan laadullisesti noinkin ison ja luotettavan firman toimesta jos on muutama hassu asiakas joille tuosta tulee haittaa niin miksei heille annettu uusia laminaatteja tai sovittu jotain muuta? (missä tuntuu muutama sata neliötä , vuotuisissa miljoonissa neliöissä).
Kallis on, kuten mainittiinkin vielä mutta niin on tuo toinenkin tai mikä minä olen sanomaan kuinka paljon joku muu laittaa valuuttaa haluamaansa tuotteeseen. Saako sillä sitten turvaa ja jotain ihmeellistä ? Myyjän mielestä aina ,mutta kuinka usein se näkyy suoraan tuotteen käytössä kotona? Voit pestä väärin niin kalliin kuin halvemmankin laminaatin ,Korkeapainelaminaatti , kyllä on kovempi pinnaltaan sekä rungoltaan (totta toki) , mutta jos pohjat ja muut asennukseen liityvä on kunnossa , et saa noistakaan normaalissa kotikäytössä mitään hyötyä. Julkinentila on toinen juttu mutta sielläkin ero näkyy vain takuussa ja käytännössä vuosien päästä naarmuissa. Jos nyt vaikka valurauta padan jossa on perheen sapuskat kyydissä onnistut tiputtamaan lattialle jälki jää joka tapauksessa kaikkiin niihin. Joten harkitse tarkkaan sitä mitä mistäkin asiasta oikeasti hyödyt. Markkinointi koneistot ovat massiivisia, kalliita ja osaavat asiansa isoilla merkeillä ja maksat myös joka neliöstäsi markkinointi euron tai kaksi.
Hieno termi tuo "teknisesti laadukkaista" ja pätee varmasti 99%:sti kaikkiin laminaatteihin . Keskustelupalstoilla käytyyn keskusteluun viitaten, voi kumpa se olisi "käytännöllisesti laadukasta". Epäilenpä että siitä olisi ollut asiakkaille enemmän hyötyä. Kaikilta toimittajilta lipsahtaa joskus huono tuote markkinoille ja siinä tuote/merkki punnitaan, kuinka se homma hoidetaan loppuun.
Tulee mieleen eräs F:llä alkava auto merkki joka toi mallin nimeltä mondeo markkinoille. ensimmäisissä mondeoissa oli nokkahihna sellainen että kun sen vaihdon aika tuli ja veit sen "pajalle" merkkiliikkeeseen (nokkahihnan vaihto norm. 500 markkaa silloin) niin ,siinäpä olikin sellainen rakenteellinen vika että osia josta auto oli tehtaalla kasattu ei varaosina ollutkaan ja kaikkien hihnan sekä tarvikkeiden vaihto maksoikin sitten liki 10.000,- markkaa. siitäpä olikin annettu ohje ettei asiakkaalle saa mainita työtä tuotaessa asiasta ja lasku on maksettava että auton saat ulos korjaamolta. Vika oli siis tiedossa ja maksumieheksi laitettiin kuluttaja. F....d oli ensimmäinen varteenotettava automerkki ikinä (jo vuodesta...)ja teknisesti laadukas (varmaan yhä) ,mutta kuten sanoin kyse on siitä miten se homma hoidetaan loppuun.
Mitä isompi talo sitä vähäpätöisempi ihminen yleensä heille on . Kuitenkin juuri heille se rikka siinä sopassa olisi kaikkein huomaamattomin.
Pergon osalta asia ei ole urbaanilegendaa. Tuttavapariskunnallamme on reklamaation käsittely käynnissä vastaavan tuotteen osalta, eikä asia ole heilläkään kovin kivuttomasti käynyt.