Unidrain lattiakaivo

Harkitsen unidrain lattiakaivo kylpyhuoneeseen, koska se mahdollistaa isot lattialaatat tilassa, jossa nyt on 2 perinteistä lattiakaivoa. Onko kenelläkään tietoa unidrainin kestäväyydestä ja luotettavuudesta käytännössä. Unidrain mainostaa itse, että se on turvallinen, koska on helppo asentaa. VTT:n sertifikaatti on annettu itse tuotteelle, mutta siinä on maininta, että koskee lattiakaivoa, mutta ei koske itse kaivon liittämistä lattiaan. Yksi asentaja varoitteli, että tämä liitoskohta on unidrainin heikko kohta verrattuna perinteisiin kaivoratkaisuihin. Onko kenelläkään kokemusta tästä ja vinkkejä kuinka ongelmaa voisi ratkaista.

Jos muistan oikein Kiillolla on sertifikatti. Ja se on todettu tiiviksi. http://www.unidrain.fi/web/i-site.nsf/c3c81ebd1bf1fc86c1256c4300330377/973c48d75be1fef9c12574420040d674/$FILE/Kiilto%20Kerafiber%20+%20Unidrain.pdf

kiillolla todellakin on sertifikaatti, muttei tuon kaivon kanssa myönnetty. oheinen linkki ei ole ote sertifikaatista.

Jo, olet oikeassa. Se on testausseloste joka viitaa että se on testattu ja on tiivis. Anteksi että erehdyin.

luultavasti kuitenkin käytänössä toimii tuonkin testausselosteen mukaan tehtynä…

Kyllä.

Minäkin olisin halunnut kulma-asennus unidrainin, mutta saneerauskohteessa se ei olisi ollut järkevää. Selvitä ensin että on mahdollista asentaa se, ja huomioi etteivät kaikki putkimiehet niitä asenna (syy jäi kyllä epäselväksi).

Meilläkin on ollut ongelma ettei putkimiehet eivät niitä asenna.

Mun mielestä (ainakin vaikuttaa niin) ne ei tietää mikä se on ja silloin ei ossa. Nekin pitäisi selvittää miten ne asentta, mutkin tekee.

Joo. Yllättävän vähän noista tuntuu ammattilaisetkin tietävän. Olen nyt kuitenkin löytänyt pari liikettä, jotka sanovat niitä tehneensä ja vakuuttavat, että onnistuu. Maksaahan se tietysti ja vaatii tarkkuutta työssä.