Uudessa tiilikkaatteessa reikiä-apua kiitos!

Hei,

Kolme vuotta vanhassa tilikaatteessamme on lukuisia reikäisiä kattotiilejä. Kattotiili ikäänkuin “haperoituu” ja siihen tulee reikä. Terassi vuosi kuin seula. Onko jollakin kokemusta tälläisestä prosessista? Kuulin, että n. vuosi sitten oli joku oikeus prosessi tälläisestä tapauksesta, tietääkö joku mistä voisi löytää tietoa tästä?
A-tiilikate ei ole tehnyt asialle mitään huomautuksista huolimatta.
Täytynee laittaa lakimies asialle. Talo piti myydä, mutta eipähän nyt onnistu, kun katto reikäinen ja vuotaa!
Kiitos avusta ja tiedoista. Olen epätoivoinen.

oliko jättirakeita satanut

mitenkä se katto voi läpi vuotaa, onko aluskatekkin rikki … ?

mitenkä se katto voi läpi vuotaa, onko aluskatekkin rikki … ?

Tuli onneksi aluskatteen päältä reunan kautta sisälle. Aluskate ehjä toivottavasti. Eihän sitä tiedä ennenkuin puraa kattoa. NyEn minä ainakaan luota nykyajan asentajiin…ei niitä kiinnosta jääkö aluskate ehjäksi vai ei.
Tämä vuoto on korjattu, mutta eniten huolissani olen tiilien reikäisyydestä. Eikä tässä kyllä rakeilla on mitään tekemistä, vaan tiilien huonolla laadulla :slight_smile:

Meillä oli myös ongelmia Lafargen kanssa.

Olin aiemmin haalinut muilta rakentajilta pienempiä eriä tiiliä jotka olivat priimaa. Kun taasen taloon tuli koko satsi tehtaalta niin se oli täysin susi. Ei kestänyt astua päälle yhtään ja viisteet olivat kaiken maailman herneitä täynnä eli murtuu heti jos pulukin istahtaa katolle.

Aluksi meinas olla vaikeeta asian kanssa mutta kun sanoin/bluffasin että tavarantarkastaja sanoi että kaikki uusiksi niin myyjä oli sen jälkeen täysin samaa mieltä ja tehdas lähetti ukot tekemään homman uusiksi.

En tiedä että oliko syy kakisteluun se että asensimme ekan katteen itse mutta kuitenkin oli täysin todistettavissa se seikka että materiaalissa oli selkeä virhe.

Mutta kuitenkin on todettava että loppu hyvin kaikki hyvin. Eikä jäänyt mitään hampaan koloon alkukankeudesta huolimatta. Kyllä minä siltä firmalta vieläkin tiiliä ostaisin jos tarttisin.

Tuli muuten vielä mieleen että paljonko teillä on tiilien limitys eli paljonko tiilet on päällekkäin?

Me hiukka törsättiin ja limitys on 100mm. Katon jyrkkyys on 1:2 eli ei olis ihan niin paljoo tarvinnu mutta varma on aina varmaa.

Onhan, niillä tiilikatteilla takuu. Ainakin peltikattella takuu toimi osaltani mainiosti, kun oli mennyt 7v alkoi väri lähteä tiilikuvioisesta peltikatteesta. Tuli rautaruukki (raaka-aineen tekijä)vastaan, niin että toimitti uudet pellit tilalle ja jopa maksoi työ korvausta. Mielestä meillä toimi asia takuu ehtojen (10v)mainiosti.