Nyt kaikki pelle pelottomat ja muutkin ideanikkarit kaivataan hyviä ideoita. Eli mitä uusiokäyttöä keksisitte käytöstä poistetulle tiskikoneelle? Tiskikone toimii edelleen mutta on kunnoltaan silti niin heikko että ei pysty enää 6 henkisen perheen arkirutiiniin. Jos mitään järkevää ideaa ei tule niin kuskaan sen kierrätykseen.
Mitenkähän tiskikoneen tiivisteet kestäis esim. auton osien pesussa käytettäviä aineita? Sais rempatessa pahiten likaantuneet osat pestä koneessa, eikä tarttis hammasharjan ja bensan kans hinkata. Tosin kierrätys voi olla järkevämpi vaihtoehto, mutta tulipa mieleen…
itselläki kävi mielessä että sais kaikki lenkkiavaimet ja muut työkalut pestyä puhtaaksi oikeen kunnolla, mutta kun en itse omista autotallia ja appiukko ei ottanut vastaan tätä ehdotusta
Normaali konetiskiaine on ERITTÄIN hyvä pesuaine myös autonosien pesuun! Isommat p*skat kun raaputtelee pois ja sitten koneeseen kera jauheiden, puhdasta tulee!!
Pitää vaan muistaa, ettei niitä öljyisiä pesuvesiä varsinkaan liuotinpesuaineella terästettynä voi johtaa mihinkään tavalliseen viemäriin, eikä nykyisiin puhdistusjärjestelmiin. Kunnollinen öljynerotuskaivo vähintään tarvitaan.
Paloittele vaikka kakarat sinne.
No näin perjantain kunniaksi tiskikoneen käyttöä voisi harkita salmiakkikossun valmistamiseen. Ainekset vain pulloon ja tiskokoneeseen. Lämpö ja pieni tärinä saa salmiakin liukenemaan hyvin.
Off-topic: Etsikselin netistä kerran tietoja kuivauskaapeista. Törmäsin artikkeliin jossa neuvottiin kaapin käyttöä fermiittorina (tai sinne päin). Kuulemma sinne saa hyvät olosuhteet hiivakäymiselle, jos on nimittäin valmistamassa jotain alkoholipitoista.
Olen samaa miettinyt jo kahdesti mikroaaltouunin kohdalla, sitä uusiokäyttöä. Kahdesti olen myös raapottanut vanhan mikron maalle. Ajattelin upottaa maahan ja käyttää kylmäkellarina juomille ym. pihassa. Edellisen palautin takaisin kaupunkiin hävitettäväksi, mutta uusi odottaa uusiokäyttöä. Saa nähdä mitä siitä tulee?
Voisi kai sen astiapesukoneenkin upottaa pieneksi maakellariksi ja koristella luonnonkivillä