Mitä muita talotoimittajia on, jotka toimittavat valmiin talon osissa tontille ja muuttamaan pääsee parin viikon - kuukauden sisällä? Olemme kiinnostuneita pienestä 5 h + k (rakennusoikeus pieni) eikä meillä ole intoa muuttaa väliaikaisesti esim. vuokralle emmekä itse taloa näillä tiedoilla ja taidoilla lähtisi edes tekemään.
Sain sähköpostia avainkodin mallista Kotiharju (huoneistoala 117 m2) ja hinta oli huima 199 000 € toimitettuna! Perustukset 27000-30000 jne.
Aloin jo epäillä että olisiko tässä käynyt mallin suhteen joku sekaannus, mutta eipä kai. Ovatko kaikki edellä mainitsemani talotoimittajat yhtä kalliita vai jopa kalliimpia?
Hmm, ei kait moni sentään noin kireällä aikataululla toimita taloja..? Pari vaihtoehtoa valmistorppiin on älvsby-talot (jonotusaika taloon oli viime kuuleman mukaan 1v2kk) ja kastellikin tekee nykyään avaimet käteen taloja.
Jonot on asia erikseen, mutta toimitusaika tilauksen tekemisestä Avainkodilla 16 viikkoa. Valmiskastelli tehdään paikan päällä ja näin ollen myös talo valmistuu paljon hitaammin. Design-talolla mm. kestää 9 kk tontin raivauksesta muuttopäivään.
Teijo-talot olis kans kova juttu.
Sain muuten talomyyjältä sähköpostia, kyseessä oli sekaannus. Se talo mistä kyselin maksaa 159 000. “Pikkuinen” virhe myyjältä
Kysy vielä tarjous Aatelitalolta joka sijaitsee Pohjois-Karjalassa www.aatelitalo.fi
Kiitos =) Olenkin heidän sivujaan selaillut, jotenkin ei vaan nuo heidän pohjat iske…
Tilattiin Heinäkuussa Kastellilta Economy 103 valmispaketti. Pystytys alkaa ensiviikolla ja valmis kesäkuun 2009 loppuun mennessä. Hinta yläkerran kanssa 157.000 Ruokolahdelle. Aika näin ollen 8-10 kk.
Eihän noi muut toimittajat enää edes pärjää Kastellille hinnassa eikä laadussa. Vertailin useita muuttovalmiita ja heti lähdössä oli eroa bout 15 donaa + sit lisähinnat vielä päälle (vesik.ll., pilp yms.). Kastellilla oli myös selkein hinnoittelu vai olisiko vain johtunut myyjästä. Odotan vielä viimeistä hintaa.
Pohjatyöt varmaan puuttuu noista hinnoista, kuten econ 103.
Jos puuttuu, mennään ns. pitkäntavaran talossa varmasti alle ja reippaasti, tarvii vaan ammattitimpurit.
ECON 103: Juu, pohjan tasaus, perustuksen ulkopuoliset työt itselleni. Sitten perustuksen sisätäyttö kuuluu myös. Onhan sitten siivousta ja lopulta 2. maalauskerroksen vetäminen pintaan. Pitäisi selvitä 157.000 + 30.000 budjetilla. Kuuluu tietysti haja-asutusalueella vesikaivon teko ja jätevesijärjestelmän teko. (tontti vielä 40.000). Mikään ei ole ilmaista nykyään…
Onko minkälaisia kokemuksia Oravaistalosta? Tarvitseeko varata paljon polyuretaania? On jostain kumman syystä alkanut kiinnostaa viime aikoina ja tarjous tuloillaan.
Hei Lynx1976! Olemme myöskin mahdollisesti rakentamassa Economy 103 taloa, mutta teemme suuremmaksi osaksi itse koko talon, eli tarkoitus olis ostaa peruspaketti Kastellilta, vielä ei olla päästy vaikuttamaan hintaan ja kuinka paljon saadaan sitä pudotettua pienten muutosten myötä. Tuliko teille pakettiin muutoksia vai rakennetaanko talo kuin esitteessä? Jos tuli muutoksia, niin miten vaikutti hintaan?
Miksi ottaa valmistaloksi suunniteltu torppa, ja sitten riisua se luurangoksi, ja sitten muuttaa se itselle sopivaksi, jonka jälkeen sen sitten itse rakentaa??? Se että juuri kastelli ostaa rautakaupasta ne runkopalikat ei tee talosta hyvää…Noh…tulipahan sanottua, vaikka nää talojutut on niin makuasioita myös. Itse olen sitä mieltä että economyn rungon hinnalla saa kyllä muitakin kastellin runkoja…mutta tosiaan…makuasioita.
Vastaan kysymykseesi, koska oletettavasti se oli minulle. Eli miksi ottaa valmistaloksi suunniteltu torppa? Ehkä puhumme eri käsitteillä asioista, mutta tarkoitinkin että olen kiinnostunut kuulemaan että minkälaisille muutoksilla hintaa on pudotettu jos on, koska teen hieman hintalaskelmia oman talomme suhteen. Eli siis tarkoituksena on ostaa nimenomaan runko ja rakentaa siitä, koska mieheni koko suku sattuu olemaan rakennusmiehiä, LVI-asentajia ym. joten kustannuksemme talomme suhteen ovat huomattavasti pienemmät kuin että ottaisimme “avaimet käteen” paketin, olemme kuitenkin kiinnostuneet nimenomaan economyn rungosta ja ehkä mahdollisesti rakennutamme sen johonkin tiettyyn vaiheeseen ja rakennamme itse lopun. Miksi näin? Koska asumme 1000 km päässä paikkakunnasta minne talon rakennamme, joten raksalla ei ehditäkään olla aivan joka viikonloppu…En tiedä selkenikö yhtään, mutta olin tosiaankin kiinnostunut kuulemaan tältä joka economyä lähtee rakentamaan, että tuleeko paketti siis suoraan sellaisenaan kuten esitteessä vai saiko hintaa puotettua jollain keinoilla, jos niin millä?
Tuota economya alkoi saamaan eri valmiusasteilla vasta ihan hiljattain.Alunperinhän se oli pelkästään valmistalo. Eli saattaa olla vielä aika vähän kokemuksia noista hinta-asioista muilla valmiusasteilla. Nythän siellä taitaa olla montakin vaihtoehtoa millä tuon economyn saa, ja yleensä on niin että jonkin asian poisjättäminen paketista ei hirveästi muuta hintaa, mutta jos jotain lisätään extraa niin se maksaa…
En ole mikään ketään neuvomaan,mutta tuolla välimatkalla tontille, niin kannattaisi jo harkita paikkakunnalle muuttoa rakentamisen ajaksi…vuokralle vaikka. Rakentamisessa menee kuitenkin paljon aikaa, jos se on tarkoitus toteuttaa pääosin omalla porukalla, ja senkään varaan ei kaikkea kannata laskea.
Hei Hansku! (ja kaikki muutkin...)
Itse rakennan mahdollisimman vähän koska aikaa ei ole sen enempää kuin taitoakaan. Alennuksia en sen enempää saanut mutta lisäsin peruspakettiin seuraavat:
Uuni+valmispiippu asennuksineen, sälekaihtimet, toinen suihku, villat väliseiniin, pistorasioita, ulkovesiposti. Perushinta oli siis EC103 + yläkerta: 156300 +tk 2400. Kun ynnätään nuo lisäykset niin hinta on 165 400.
Itse uuni piippuineen ja asennuksineen on 5550 eli siinäkin pystyy taitava kaveri säästämään pitkän pennin. Muuten talo on sama kuin esitteessä.
Hmm… Valitsemasi paketti kuullostaa juuri samanalaiselta, mitä olen itsekkin tässä miettinyt. Nuo lisäykset oli hyvä tietää, koska luultavasti joutuisin ainakin samat lisäykset ottaamaan itse. 10ke siis lisää rahaa niihin.
Kysyisinkin nyt sitä, että mitenkä noiden keittiö ja kylpyhuonematerialien kanssa menetellään. Keittiöthän ovat puustellia ja kyylpyhuoneen laatat pukkilaa, mutta minkälainen on valikoima esim. laatoissa? Tuleeko heti lisähintaa, jos ei haluakkaan valkoisia laatoja jokapuolelle?
Entäpä keittiön kanssa. Onko mahdollista valita erilaisista ovi-/laatikkomalleista erilaisine vetimineen + värimaailmat? Miten näiden kanssa toimitaan. (Sama myös esim. lattiamateriaaleille, ilmeisesti laminaatti kuuluu hintaan, mutta entä väri, kestoluokka jne?)
Eniten minua tässä askarruttaa juuri nuo materiaalit, joita markkinoidaan laattuvalmistajien toimittamana, mutta onko niissä yhtään valinnanvaraa vai mennäänk kastelliin päättämällä “joko tämä, tai tämä, muuten + 10ke” ?
kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Toni
Aika pitkälti kastelli määrää materiaalin ja kaikki lisäys maksaa, yllättäen.
Laatoissa ei valikoimaa ole, perus vaalea laatta.
Keittiön alaovien väreissä neljä eri vaihtoehtoa mutta vetimiä ei voi vaihtaa. Pöytälevyissä myös neljä mallia.(vaaleata, kivipinnan näköä, lähes mustaa...)
Lattialaminaatissa ei ilman lisäkustannuksia valita muuta kuin väri kuudesta vaihtoehdosta.(Vaaleasta tosi tummaan)
Katon tiilen värin voi valita neljästä vaihtoehdosta.(musta, harmaa, punainen ja ?)
Ulkoseinän pohjavärin viidestä. (Pun, sin, vihr, valk ja kelt)
Sisäseinien värejä oli myös mahdollisuus muokata vähän.(en muista millään mitä värejä.)
Aijuu, itse vaihdoin vielä lisähintaan saunan lauteiden mallin eli siihen hintaan mikä ylempänä olikin.
Enpä tähän hätään muista enempää mitä olisi voinut vaihdella ilman maksuja.
Hei Lynx,
Miten talonrakennusprojekti etenee? Alkaako olemaan jo rungot kasassa ja sisätyöt vauhdissa?
Olisiko mahdollista että kertoisit hieman miten projekti edennyt, onko ollut ongelmia talon/talotoimittajan kanssa, muutoksia tehty (jos niin mitä maksanut).
Olisi mukava tietää vähän miten ko. talon rakennus etenee, koska itsekkin kovain vahvasti sama malli edelleen mielessä.
Kiitos!