Itse rakensin v.2007 - 2008 uudiskohteen ja valitsin muutaman vaihtoehdon joukosta Oumannin ja sieltä EH-60:n, ja tästä vielä gsm-etäkäyttösysteemin. Pakettia myytiin paikallisissa liikkeissä, oumannin sivuilla ja muissa nettikaupoissa upean GRAAFISEN-GSM-iitymän hulppeilla esitteillä ja kuvasarjoilla. Mutta tottahan se olikin, ainut mikä heiltä kaikilta jäi manitsematta oli se että tämä toimii vain vanhanaikaisilla Nokian yms.. s60-järjestelmän puhelimilla, ja niille se toimikin moitteettomasti, mutta se mikä jäi minulle heiltä kaikilta kertomatta oli se että se ei toimi eikä tule toimimaan uusilla 3. sukupolven (tämän päivän tai no oikestaan nyt jo eilisen) kännyköillä kuten esim. Nokia N95:lla.
Eli tein 20 vuoden kalliin sijoituksen, joka toimikin vain rakennusajan silloisella vanhalla kännykälläni, siis nimenomaan tämän hienon graafisenliittymän osalta, toki ohjaus toimisi vaikella tekstiviestikomennoilla, mutta sillä kun ei ole minulle mitään käyttöä / väliä, koska ostin kyseisen järjestelmän tiettyjen kriteerien pohjalta: tärkeinpänä joka päiväinen käyttö.
Joten välttäää ihmiset ihmeessä Ouman-tuotteita, koska he haluavat vain myydä päivän tuotteen päivittämättä niitä ajan vaatimuksiin.
t. Petetty
En minäkään saanut aikanaan skanneriini XP ajureita, joten se meni roskiin. Tuo täysin nykypäivää, jos rajapinta on muu kuin jokin selainpohjainen, niin voi kuvitella, että intoa ohjelmistokehitykseen ei ole eikä tule. Tuotteina hyviä, mutta oletan, että sinulle ei ole taattu, että se toimisi enää viiden vuoden päästä? Takuu ajan toimi, joten voivat pestä kätensä. Tilanne on aika valitettava, mutta sama vähän joka paikassa. Samaa logiikkaa noudattavat GPS-valmistajat, ei niillä auton alkuperäisillä tee muutaman vuoden päästä mitään, kymmenvuotiaana ne ovat edelleen samoilla kartoilla. Kaikesta tehdään kulutuselektroniikkaa, oli se sitten mitä vain.
Pointtinahan, oli soveltuvuus nykyisiin kännyköihin. Mitä ne sanoivat tehtaalla tästä asiasta, vai onko kysytty. Onko ouman ottanut asiaan kantaa ja mitä ovat asian eteen tekemässä.
Lähtökohtana on S60 alusta, jota ei edes ostoaikana ole tukenut likikään kaikki valmistajat. Vanha S60 ei liene kovinkaan yhteensopiva uudempiin, mutta periaatteessa valtaosassa kännyköistä on S60 yhteensopivia edelleen. Jos kirjoittaja on valinnut nyt muun kuin S60 käyttikseen pohjautuvan laitteen, niin ei ihme, mutta kyllä aika moni malli vielä tukeutuu tuohon 60-sarjaan. Mielestäni joku Java tai HTML-pohjainen käyttöliittymä olisi ollut vapaampi ratkaisu. Valmistaja tässä on tehnyt hiukan hutiloidun ratkaisun, jos se ei enää toimi edes nyky S60 luureissa.
Käyttäjällä eli minulla on Nokia N95 s60, mutta se on uudempi ns 3. sukupolven S60, joita on tänä päivänä kaikki s60:t, myös muut merkit.
Tehtalla väittävät että gsm-komentoketjuun perustuu käyttö ei graafiseen liittymään.
Tosin kuten mainitsin kaikki esitteet silloin ja nyt, samoin myyjät möivät sen minulle käyttöliittymän perusteella, ei vaikeitten tekstiviestikomentojen perusteella.