Rakennan valuharkosta, kehukaa tai moittikaa eri valmistajien harkkoja!
LUJA
LAMMI
LAKKA
RUDUS
HB
P.S harkkoedustajat sitten vaan kehumaan omia tuotteita, tiedän jo että on mittatarkkaa tavaraa!
Rakennan valuharkosta, kehukaa tai moittikaa eri valmistajien harkkoja!
LUJA
LAMMI
LAKKA
RUDUS
HB
P.S harkkoedustajat sitten vaan kehumaan omia tuotteita, tiedän jo että on mittatarkkaa tavaraa!
Itse rakentelen tällä hetkellä taloa Lakan Eko+ harkoista. Tämä siis vain sisäpuolelta valettavaa ja väliin tulee ohutsaumamuuraus.
Itse rakensin Lammista, olivat halpoja ja järreitä.
Kaikki on kyllä laadultaan aivan riittäviä. Itse ottaisin sieltä mistä halvimmalla saa.
“P.S harkkoedustajat sitten vaan kehumaan omia tuotteita, tiedän jo että on mittatarkkaa tavaraa!”
Lakan kivet ei ainakaan ole mittatarkkaa, kolme kertaa ottanut erilaisia kiviä niiltä ja joka kerta sama juttu. Toki eihän se mitään oo haitannu tähän mennessä.
Meillä käytettiin Ruduksen harkkoja. Toimitus tapahtui ajallaan, ei ollut yhtään rikkinäistä kivelä ja laatu huippua. Ammattimuurari teki hommat nopeasti, ohutsaumausta käyttäen.
Meillä käytettiin Ruduksen harkkoja. Toimitus tapahtui ajallaan, ei ollut yhtään rikkinäistä kivelä ja laatu huippua. Ammattimuurari teki hommat nopeasti, ohutsaumausta käyttäen.
Mitäs eroa tuossa Ruduksen harkossa on Lammiin verrattuna? Lammin kiveähän ei tarvitse muurata.
Olen jo saanut mukavasti tietoa ja kokemuksia LAMMIN JA LUJA valuharkoista.
RUDUKSEN JA HB valuharkoista vielä kaipaisin lisää kokemuksia.
Ohutsaumausta käytetään yleisesti eristämättömien valuharkkojen kanssa syystä että rakenne kestää paremmin paikallaan valujen ja vibrauksien aikana. Näin voidaan valaa vaikka kolme metriä yhdellä kertaa ilman tuentoja. Eristetyt harkot kyllä kestävät paikallaan leveytensä ja niiden väliin laitettavan uretaanin ansiosta.
Kyllä tulee stonesille raskas projekti jos kaikki täytyy syynätä noin tarkkaan läpi.
Henk koht minusta noilla valmistajilla ei juurikaan eroa ole laadussa tahi muussa.
Itselleni haalisin muitten raksojen ylijäämä harkkoja koko eteläsuomen alueelta ja on kivijalassa varmasti kaikki nuo merkit ja pari päälle. Hyvin on nukuttanut.
Minä rakensin haalien muiden ylijäämä lammikivet. sai halvalla ja nukuttu on hyvin
Olet oikeassa vasarakeskelläkämmentä että ei kannata ihan syynätä kaikkia juttuja. kun olen käynyt kiertelemässä kohteita niin ylijäämää ei kyllä ole hirveesti. Sen olen huomannut että LAMMI ja LUJA,ssa on vähiten tarvinnut kiiloja käyttää=siistiä jälkeä.
Lakan kiven kanssa en ole käyttänyt yhtään kiilaa. Jos eka kierros on suora niin kyllä saa vaan latoa.
Lakan muottiharkkojen kanssa on tullut muutama kiila käytettyä…
Turha niitä kiiloja on laskea, niitä menee jos on mennäkseen. Sama juttu kuin laskisit että minkä talopaketin kanssa menee vähiten nauloja. Osta sieltä mistä harkon saat halvimmalla tai mikä harkko käteen tuntuu mukavimmalta!
Nyt oli puhe mittatarkkuudesta, eikä siitä että pitäis kiilojen määrää laskea.
todellakin mittatarkuudesta oli kysy. kyllä niitä kiiloja saa laitettua suoriikin kiviin kun vaan tekee anturan vinoon ja laittaa ekan varvin sinne päin!?!
Se on sitten valittu LAMMI valuharkko.
Samoissa hinnoissa suunnilleen kaikki valuharkot.
Tärkein kriteeri oli ehkä jälleenmyynti arvo kun valitsin Lammin.
Tärkein kriteeri oli ehkä jälleenmyynti arvo kun valitsin Lammin.
Enpä usko, että harkon nimellä on sinänsä mitään merkitystä talon jälleenmyyntiarvoon vaikka myyjä niin saattaa väittääkin. Eipä silti, hyvä valinta se varmaan oli.