Vesieristyksen maalaus

Tietääkö kukaan voiko vesierityksen maalata ? Jos voi niin millä ?

Tee vesieristys maalilla, niin ei tarvitse maalata vesieristystä

Millä maalilla voi tehdä vesieristyksen ja maalauksen?

Tikurilalla on muun muassa sellainen kuin Temacoat RM 40.

Okei, kiitos tiedosta! Olen etsinyt maalia jolla maalata kellarin betoniseinät. Yhdessä nurkassa on suihkuallas ja toisessa pesukone ja haluan käsitellä pinnat. Eli tuon voi ilmeisesti laittaa lattiallekin.

Tuota nuin:

Niiden kellarin betoni seinien (jos ovat ulko seiniä) pitäisi myös jonnekinpäin “hengittää”.

Eli sinulla on siellä pieni ongelma, jos seiniin pääsee maakosteus ulkopuolelta ei sitä silloin kannata suoraan pinnan päälle eristää. Näitähän on tehty paljonkin, joskus joillakin on toiminutkin.

Onko sinulla mahdollista tehdä erillinen seinä ulkoseinää vasten suihkualtaan ja pesukoneen kohdalle?

Mulla pitäisi pesuhuoneen lattia laittaa uusiksi, vanha muovimatto vek, hioa vähän enemmän kaatoa mutta miten sitte? Voiko vesieristyksen toteuttaa pelkällä vesieristysmaalilla? Siis maalata pesuhuoneen betonilattia vesieristysmaalilla ja jättää se sellaiseksi, siis ei mitään mattoa tai kaakelia etc. maalin päälle.

Tiedän että siellä muovimaton alla on kosteutta mutta (onneksi?) suihkun puolen seinän takana on leivinuuni ja palomuuri, jota lämmitetään ainakin viikoittain. Toisella seinällä sit sauna. Luulen että se lattia ei ole imenyt kosteutta aivan simona ku se palomuurin lämmittäminen kuivattaa sitä koko ajan, vai oonko aivan pihalla?