Terve lukijat!
En keksinyt parempaa paikka kirjoittaa tästä aiheesta mutta:
Talossani on vesivahinko ja vakuutus korvaa kaikki melkein… Mutta kun alettiin purkamaan vanhaa lattiaa pois/puhdistetty kutterinlastusta alapohjasta/piikattu,niin väliseinän alta löyty ns: "toinen vahinko" mutta oli kuivunut,mutta alajuoksu oli läpimätä.(Keittiö seinän puolella) Vakuutus ei tätä korvannut.
Vaikka keittiönpuolen lastu oli aika ruskeaa ja haisee tunkkaiselle.
Olemme vasta asunneet talossa vajaa vuoden. Talo on kosteusmitattu/kuntotarkastettu ennen kuin tein ostopäätöksen ja talo myyntiin hyvä kuntoisena.
Olemme keskustelleen myyjien kanssa tästä asiasta että alkaako he korvaamaan sen toisen "vesivahingon"…Ja myyjät olivat sitä mieltä että HE korvaavat lattian alta kaikki,ja MINÄ ostaisin uuden lattian ja jalkalistat. Eikö nämä kaikki kuuluisi myyjien korvata minulle kaikki.?
Keittiön lattian pintamateriaali on parketti ja tulisi laminaatti…Myyjät olivat sitä mieltä että minulla lattia materiaali paranee…Vaikka saisin "huonomman" lattian. Eri asia on jos haluaisin keittiöön vaikka laattalattian,sitten minä ymmärtäisin että joutusin maksamaan sen lattian erotuksen. Kerron myös tästä asiasta urakoitsioille että onko tämmöisen tilanne tuttu,että minä ostajana maksaisin keittiön lattian,sanoivat että ikinä ei olla moisesta kuultu,että eri asia olisi jos laitaisit laattalattian…
Onko tässä mitään järkeä? yritettääkö mua viilata linssiin? Ei vihtis viedä asiaa eteenpäin.
Yksi seikka. Onko nykyinen lattia missä kunnossa. Jos se on lopussa, ymmärrän, ettei kukaan halua maksaa uutta tilalle, jos se taas on kohtuullinen, niin totuus lienee jossain siellä välillä.
Remontista ei tule saada “hyötyä”,eli joudut maksamaan osan lattian uusimisesta.Hinta riippuu mm siitä kuinka vanha lattianpäällyste on,mitä tulee tilalle jne…
Noh…tuntuu vaan hullulta maksaa lattiasta jotain,kun en itse ole mitenkään “syylinen”. Se keittiön lattia on vuodelta 88" ja on parketti ja tilalle tulisi laminaatti. Talossa on ollut vuonna 88" vesivahinko ja entiset asukkaat eivät ilmeisesti ole saanut sitä vakuutukseen.Et se on itse tekastu lattia koko kämppään
Tilanteesi ei nyt kuitenkaan ole kovin paha, jos pinnan alla olevien vaurioiden korjaukselle on suosiolla löytynyt maksaja. 23 vuotta vanha parketti ei varmaankaan ollut uudenveroinen pinnaltaan? Keittiö tuskin on paljon isompi kuin 15 neliötä, joten laminaatti asenuksineen on… No, saattaa se tonni mennä tuohonkin.
Niin kait se on tehtävä…pinta ala on noin 12 neliöö.Ja itse asennan laminaatin/listoitan…ja laminaatti maksaa 35€ 2 neliöö
Moro! ajattelin tähän samaan ketjuu kirjoitella samasta aiheesta. Eli remontti on tehty jo aika päivää sitten,ja sen teki “tunnetuin” vesivahinkoon erikoistunut firma. Mutta talossa edelleen haisee semmoinen tunkkanen haju, tarttuu mm: vaatteisiin jne…MUTTA ei ole enään niin voimakas.ja lähtee haju kun tuulettaa.Voisko se ongelma olla siinä että mulla ois jotenkin huono tuo ilman vaihto?kun painovoimaisesti vaihtuu,ja eikä ole mitään korvausilma aukkoja.Kun se firma väitti että se haju lähteen ajan kanssa pois kokonaan.mutta itseä se haittaa vaikka kyseessä on jo iäkäs talo. Kiitos teille jo valmiiksi jos luit tämän. vastauksia? kokeilenko laittaa niitä korvausilma juttuja?vai otanko firmaan yhteyttä kuka tämän mulle teki? HELP
Tottakai sillä ilmanvaihdolla on suuri merkitys siihen kuinka paljon haisee, verroinkin jos korvausilma otetaan rakenteiden läpi??! Ilman muuta Sinun täytyy saada korvausilmaventtiilit esim. makuu- ja olohuoneeseen! Jonkunlainen poistohan varmaan jo on keittiöstä ja vessasta j.n.e! Tarkemmin taas tuntematta tilannetta on vaikea sanoa muuta, olisikohan siellä joku lähempänä…? Eihän se tuo huono ilmanvaihto ole sen korjauksen suorittaneen firman vika, mutta voithan silti ottaa yhteyttä ehkä voivat auttaa Sinua noitten venttiilien ym. sijoittelussa, siinäkin kun on ne tapauskohtaiset niksinsä!
Saattaahan olla, että tuolla vesivahingolla ei ole osaa eikä arpaa tuohon hajuun, sillä se korvausilma ilmeisesti tulee sieltä vanhoista rakenteista. Sen verran saattaa olla tuosta vesivahingosta se homma, että se avasi sellaisia korvausilmaröörejä sinne hajunlähteille tai muutti niitä reittejä.
Korvausilma-aukot varmaan auttavat ja sen lisäksi pitää, ei pitäisi, tukkia muut korvausilmaröörit eli seinä/lattiarajat ym. raot.
Hankala neuvoa, kun ei ole kohde näkyvissä.
"Savulla" pystyt tutkimaan mistä "tuulee". Hanki tupakoitsija, ei koira, tutkimaan, jos sinulla ei ole virallista savulähdettä. Pärettä ei kannata myöskään käyttää, silloin saattaa tulla riitaa vakuutusyhtiön kanssa. Kynttiläkin on vähän riskihomma.
5 prosenttisella seoksella käyvä moottorisaha rossipohjan alla on hyvä "smoggeri"
Mutta "savustusta" käytetään myös "ilman leikkiä" loppusaneerauksessa!, voisi ehkä auttaa, jos ei halua sitä HIRVEETÄ otsoonia käyttää!
Kiitoksia nopeasta viesteistänne! pitääpä laittaa nuo korvaus ilma räppänät.
Tähän asuntoon tehtiin se ns:savutus juttu kun remontti ja lähes kaikki meidän huonekalut oli läsnä. Kuulemma tappaa kaikki “itiöt” mitä on ilmassa ja jne…
Sami 85…
Kerroppa, mikä on lattiarakenne, vaikka luettuna ylhäältä alas…
BT yrittää maalata pirua lattiaan???
Laminaatti,ponttilastulevy,paperisulku,niskat,ekovilla ja betonivalu
Miten on?
Onko betonin yläpinnassa piki / kermieriste?
Jos eristettä ei ole lainkaan niin kyseessä voi olla riskirakenne!
Mitähän Betonitohtori nyt arvuuttelee? Miltä ne kermit tai piet pelastaa?
Jv…112, asiasta kiinnostunut osaa ilman yhteenvetoasikin lukea nuo viestit. Vaikka joidenkin nimimerkkien kirjoituksista saisitkin tykönäsi jonkinlaisen hepulin, voisit sentään kirjoittaa jotakin asiaan liittyvää. Tai sitten jättää kirjoittamatta mitään.
Mitähän se marksto kysyjälle valaisee/on valaissut tässäkin ketjussa?
“asiasta kiinnostunut osaa ilman lukea nuo viestit. Vaikka joidenkin nimimerkkien kirjoituksista saisitkin tykönäsi jonkinlaisen hepulin, voisit sentään kirjoittaa jotakin asiaan liittyvää. Tai sitten jättää kirjoittamatta mitään.”
Niinpä!
Valveutunut huomaa sen.
Esittänyt jatkokysymyksen. Tarkasti asiaan liittyen.
Räksyttämisen osaat jo mutta miten olisi asiapuoli?
”Sami 85…
Kerroppa, mikä on lattiarakenne, vaikka luettuna ylhäältä alas…””<o:p></o:p>
”Laminaatti,ponttilastulevy,paperisulku,niskat,ekovilla ja betonivalu :)”<o:p></o:p>
” Jos eristettä ei ole lainkaan niin kyseessä voi olla riskirakenne!”<o:p></o:p>