Hei. Olen vaihtamassa ympärivuotisessa käytössä olevan mökin puulattian vinyylikorkkiin. Eli kuinka paksuisen vanerin tai jonkun muun levyn vinyylikorkkilattia tarvii alleen, jos koolingin leveys on noin 560mm. Ja toinen kysymys: Voiko vinyylikorkin laittaa suoraan krossiilattioihin tarkoitetun Finnfoumin päälle vai pitääkö sekin levyttää ja minkävahvuisella vanerilla? Että tallaista. Kari
Itse pistäisin 12 mm koivuvaneria vinyylikorkkilattian alle.
Tuon käsikirjan mukaan: https://www.wisaplywood.com/siteassets/documents/brochures/handbook-fi.pdf taipuma pitäisi olla noin 5 mm.
Vinyylikorkki ei enää suositella keittiöön/eteiseen sen kosteudenkestävyyden takia. Onko tarkoitus vaihtaa koko lattia-alue?
Minkä takia just vinyylikorkki?
Mitä on muuten lattiarakenne?
Muista, että käytätte sahattaessa asianmukaiset hengityssuojaimet formaldehydin takia!
+x[quote][/quote]
Hei. Olen vaihtamassa ympärivuotisessa käytössä olevan mökin puulattian vinyylikorkkiin. Eli kuinka paksuisen vanerin tai jonkun muun levyn vinyylikorkkilattia tarvii alleen, jos koolingin leveys on noin 560mm. Ja toinen kysymys: Voiko vinyylikorkin laittaa suoraan krossiilattioihin tarkoitetun Finnfoumin päälle vai pitääkö sekin levyttää ja minkävahvuisella vanerilla? Että tallaista. Kari
Laita vinyylilankku nykyisen lautalattian päälle niin saat halvemmalla ja helpommalla kestävämmän lattian. Väliin vinyylilankulle suunniteltu alusmateriaali.