Pitäisi löytää vessaan vanhalta näyttävä allashana, johon saisi myös bide-suihkun. Millaisia olet nähnyt myynnissä?
Mora Classicin tyyppinen kaksiotehana olis ulkonäöltään juuri toivotunlainen, mutta tuollaisia ei ilmeisesti taida saada bide-versioina. Onko kenellään kokemusta Granan Kiinassa valmistuttamista hanoista? Granan Rosa Retro -hana voisi nimittäin sopia, mutta laatu hiukan epäilyttää...
No, en tiedä onko aivan hullu idea, mutta Englannissa tälläisiä hanoja myydään. Saataisi löytyä netin kautta, jos vain keksii sopivan hakusanan.
Ainahan sitä voi tehdä omia virityksiä. Itse harmittelin hetken kodinhoitohuoneen irroitettavaa allassuihkua, johon ei ollut mahdollista liittää bidee-suihkua erikseen viereistä kura-allasta varten. Tein sitten sellaisen liittymän itse. Ei se nyt mikään hirmuisen nätti ole, mutta toimii ja piilossahan tuo on. Eli sekoittajalta vesi tulee suoraan alas bidee-suihkulle, siitä haaroitus sivulle, ja mutkan kautta ylös altaalle.
Olihan tuo aluksi ainakin aika huvittavan näköinen, mutta yllättäen toimi. Ihan testimielessä virittelin, kun tuota putkitarviketta löytyi. Ehkä joskus tulee kehiteltyä parempi.
Tai sitten ostan uuden, bidee-varustetun hanan. Aika hurja ajatus kylläkin.
Juu ja tila on vesieristetty, joten tee-se-itse-miehen riskit minimoitu…