Wc-pönttö ja muovimatto

Olen juuri irrottelemassa wc:n muovimattoa, jota on kaksi päällekkäin, nyt olen wc-pöntön kohdalla ja tuntuu että alempi matto olisi pöntön alla? onko tämä mahdollista? todella tiukassa on matto tästä kohtaa vaikka muuten on lähtenyt melkeinpä repimällä (tiukasti ovat kiinni toisissaan mutta alempi irtoaa lattiasta helposti) . Täytyykö minun kiskoa nyt pönttö irti että saan matot veke? Vähän epäilyttää tuon pöntön irrottaminen sillä on pönttö on toimintakunnossa, enkä tiedä kuinka se "suljetaan". Tyhmiä kysymyksiä, mut laitetaan nyt ensimmäisen rempan piikkiin! =)

Kyllä se näin on, että se matto on siellä pöntön alla. Yleinen käytäntö vesieristyksellisestäkin syystä on, että matto laitetaan yhteenäisenä lattiaan ja kalusteet (esim. wwc-istuin; nyk. yleisesti liimaten) vasta sitten. Ja sanoisin että näin sununkin olisi hyvä menetellä; pönttö irti ja uusi pinnoite matto, laatta tms. tilalle ja jos tilassa lattiakaivo ja laatan laitta, niin vesieristettäkään ei tule unohtaa.

No näinhän se oli. Ei ollut työtä alotellessa mitään hajua asiasta. Nyt on uusi matto alla ja uusi pönttö päällä!