Mökillä laitoin vuosia sitten aluskatteen vaurioon teippipaikan ja kohotin sen paikkauskohdan ylemmäksi. Vielä ei ole vuotanut.
onpahan yksi aatos "korjata" harakirillä, jolla usein miten tuhraantuu enemmän aika kuin hyvällä käyttökelpoisella tavalla. Täällä kilpaillaan siitä kuka harakirimmin korjaa jotakin. Halleluja! Ja voi pyhä yksinkertaissuus!
Monta, oletko ikinä edes kokeillut butyyliteippiä?
monta ei ole käyttänyt kun uretaaniliimaa peitellessään sinkilöitä
Enkä kokeile! Ei kannata kokeilla vaan kannattaa tehdä kerralla hyvin!
Jassex näyttää tuntevan lehmihaan ja siinä käytettävät piikkilangan kiittimet, joten kannattaa pysyä sillä alalla lehmipoikana ja paimenessa. Varo vaan, ettei kantturat pääse naapurin peltoon, ei näin talvellakaan! Siitäkään ei hyvää seuraa!
No tuossa edellä pitää olla tietenkin kiinnittimet. Toisaalta onhan se hyvä olla kiittimetkin siitä hyvästä, kun Jassex hallitsee lehmihaan teon. Näppärä tekijä vielä nykypäivinä.
Onko mahdollista että luennoit useinkin vasten parempaa tietoutta.
laita Monta mulle osoite viestillä, niin lähetän sulle butyyliteippiä ja oikeaa aluskatteen paikkausteippiä kokeeksi. Luulen että tulet eri aatoksiin…
Arvoisat 24 ja kvkj !
Niinkö se on, kun ei käytä butyyliteippiä harakirihomissa eikä suostu muuhunkaan harakiritoimintoihin, niin silloin on mahdollista, että ei tiedä mitään. Olkoon sitten niin Teidän mielestä, mutta olen toista mieltä.
Kiitoksia kvkj:lle ja kieltäydyn kaikista lahjuksista ja korruptioista ennen kaikkea. Kun tarvitsen
butyyliteippiä, niin ostan sen itse kaupasta, muutoin voin osoitteeni kyllä antaa, joilloin sitten tervetuloa keskustelemaan mallipalana voi olla mukana myös
butyyliteippiäkin, jonka saat sitten viedä keskustelumme päättyessä mukanasi.
aluskate on joko polypropyleeni tai polyetheeni. Siis tavara joka ei voi liimaila tai sikaflexaila.
butyyliteippi tarttui kyllä jotenkin mutta se saa olla vain väliaikainen ratkaisu
Tuollainen mitätön 30 mm reikä kyllä kannattaa korjata teipillä. Miksi ryhyä purkamaan kattoa. Sitähän saisi sitten tehdä yhtenään.
Butyyliteippi tarttuu ja vulkanoituu kiinni polyeteeni- ja polypropeeni pintaisiin aluskatteisiin. Pidempiin viiltoihin on olemassa kangasvahvisteista butyyliteippiä.
Sitten on yksi höyrynsulkuteippi joka tarttuu ja pysyy kanssa.
Ja paikkaus aina yläpuolelle, alapuolen kuitukanḱaassa ei pysy kunnolla, kuitu voi revetä kuormituksessa teipin ja katteen välillä.
Lyhyesti: “vulkanoituu”, ei vulkanoituu! Kukin ihan itse saa päätellä mitä se tarkoittaaa ja merkitsee eli “mitä se on”.
"Ja paikkaus aina yläpuolelle, alapuolen kuitukanḱaassa ei pysy kunnolla, kuitu voi revetä kuormituksessa teipin ja katteen välillä."
Ja vielä parempi on teippi molemmin puolin.
Aina paranee kuin sika juoksua!
Tuolta edeltä
"Miksi ryhyä purkamaan kattoa. Sitähän saisi sitten tehdä yhtenään."
Kun paljon tinaa kylmällä kolvillaan, niin siinähän itsekin sanoo itseään vastaan, kun ei hallitse omia sanomisiakaan. "Tuttua tuttua!" sanovatten ne… ne…
En puutu tähän sen enepää, sillä tästähän tuli taas halvalla, kuten ennenkin päättymätön vitja.
Siis oikeesti.
Onko joku muukin kuin tämä tä… täällä sitä mieltä että pitää purkaa pari neliötä kattoa sen vuoksi että saisi 30 mm reiän paikatuksi vaihtamalla yläkautta riittävän laajalta alueelta aluskatteen, mikä edellyttää mm. tuuletusrimojen ja ruoteiden pätkimistä ja rikkomista?
Tarjolla on vaihtoehtona helppo ja halpa sekä pitävä korjaus teipillä.
Aluskatteen paikkaminen aluskatteella, siis ilman teippiä ja muitakaan vastaavia, on usein aivan helppo tehtävä. Varsinkin tiilikatolla se toimenpide on suorastaan äärettömän helppokin, koska saattapa käydä niinkin, että yhtään tiiltäkään ei tarvitse poistaa korjauksessa.
Pääsin tänään ekaa kertaa autotallin yläpohjaan ja aluskatteen läpi tulee naulat koko autotallin lappeen pituudelta harjan toiselta puolelta n. 20 cm alaspäin harjalinjasta. Muutamasta kohtaa tulee myös hieman vettä yläpohjaan kyrpokin päällä olevalle muoville. Vesikattona onmuovipinnoitettu peltikatto. Onko muuta vaihtoehtoa kuin repiä vanhat naulat pois ja samalla uusia aluskate? Saako ne vanhat naulanreiät paikattua jollain vai pitääkö lähteä peltikauppaan? Talo on 90-luvun alun tuotantoa.
Käsittääkseni peltikauppaan ja ostaa uusi harjapelti joka peittää ne reijät! Aluskatteessa olevat reijät, siis jos on vain naulanreikiä, jättäisin noilla korkeuksilla huomioimatta, kondenssiveden määrä on mielestäni olematon. Tuo näkyvä vuoto johtuu todennäköisesti harjapellin huonosta tai riittämättömästä limityksestä, tai itse kattopellin saumasta.Sinullahan vaikuttaa olevan tiedossa vuotopaikat,tarkasta saumat ym.! Ja jos se tulee sieltä harjapellistä, niin uutta vaan kunnolla asennettuna; sillähän se korjautuu! Ja voithan
tökkiä altapäin jotakin massaa niihin reikiin jos haluat, mutta kuten sanottua minun mielestäni turhaa työtä.