Kylmä varasto puolilämpimäksi

Ennen lastulevy poistettiin lyömällä tuurnalla naulat levyn läpi, irtosi sitten helposti. Jos et lisäeristä niin laita kipsilevy tai saneerauskipsilevy lastulevyn päälle. On hyvin saumattuna riittävän tiivis rakenne puolilämpimään tilaan, mutta tuosta löytyy varmaan monta mielipidettä. Muovi lastulevyä vasten voi olla, siis voi olla riskirakenne joissain lämpöero- ja kosteusero-olosuhteissa. Jos kuitenkin lisäeristät niin laita kipsilevypintainen polyuretaanilevy ja poista lastulevyt jos ei ole liian vaikeaa. Tuostakin varmaan löytyy monta mielipidettä.

Ompas harmittavaisesti tehty kun on lastulevyä pieninä palasina… Mutta höyrynsulku kyllä kuuluu mielestäni levyjen alle… En tiedä onko tässä mitään aasinsiltaakaan. Itse poistaisin kyllä levyt. TI-miehen idea kipsilevypintaisesta uretaanilevystä on mielestäni hyvä, silloin ei tarvita (mielestäni) erillistä höyrynsulkuakaan. Niitähän on nykyään ihan “paneelipintaisiakin” uretaanilevyjä, niin säästyisi liisterirumbalta.

Jos rako lattiassa on syvä niin uretaanipistoolilla saa siistiä ja pientä jälkeä ja siihen päälle tiivistemassalla loppusilaus. Minun mielestäni. (Täällä pitää vissiin hokea tota, ettei luulla että luulen olevani kaikessa oikeassa. Keskustelua ja mielipiteitähän nämä ovat. Ja minä TI-nainen, hyvin vaatimattomalla käytännönkokemuksella)

Tarkoitti varmaan että repimällä lähtee vain pieninä palasina? Puolilämpimässä tuo ilmansulkukin riittää jos ei halua isoa remppaa, siis mielestäni, muut on muuta mieltä?

laugh Jaaaaaa!! Haha, luin hajamielisesti. Ihmettelinkin jo että mikä ihmeen seinäviritys se on!