"Jos joku asia ei kestä päivänvaloa on parempi olla hiljaa."
Kaikki kestää, mutta kusiaispesään ei kannata kaikkea heittää.
"Olen lukenut palstan säännöt."
Niin minäkin! Ja ymmärtänyt lukemani! Täällähän on pyyteettömästi autettava kysyjää, mutta ne kusiaiset. Juuri ne kuten…kaikenlaiset gupperniggelit!
“Kun pohjalla on kapillaarikatko ja sen päällä hienorakeinen salaojasora (olisko 2-8 mm?) pysyy sora pölisevän kuivana ei vain pinnaltaan vaan myöskin syvemmältä. Sitä kautta ei kosteutta pääse juurikaan ilmatilaan siirtymään”
Nyt taitaa ajatus vähän karkailla. Se kapillaarikatko estää sen kapillaarisen kosteuden siirtymisen, muttei sitä diffuusion muodossa tapahtuvaa, joka taas nostaa sitä RH%:a, mikäli tuuletus ei ole riittävä.
Onko markkinoilla sellaisia avaimet käteen -periaatteella rakentavia firmoja, joille koko talo/talopaketti maksetaan vasta kun talo on valmis? Ei siis mitään kuukauden välein suoritettavia eriä, vaan koko hoito kerrallaan. Kiitos vastanneille!
Ei ole! Siis EI OLE!!! Mitä sillä on merkitystä, monessako erässä maksetaan, kunhan maksetaan takapainotteisesti ja vastaanottajalla valvonta toimii. Siis V-A-L-V-O-N-T-A T-O-I-M-I-I !!!
Sehän on selvää, että paketoijat eivät luota maksajiin, miksi maksajat luottavat paketoijiin??? Siinäpä kysymys!
Eikös älväri makseta vasta kun se on valmis
On sillä aika iso merkitys jos ei halua myydä edellistä asuntoa ennen kuin uusi alkaa olla valmis, eikä perse kestä ottaa kahta päällekkäistä lainaa…
Kannattaako ottaa riski omasta asunnosta saatavasta hinnasta? Mä myin asuntoni ensin ja sitten tilasin paketin. Paljon rauhallisemmin nukun yöni, kun muutan hetkeksi vuokralle.