Paljonko tulee maksamaan omakotitalo 115 neliötä

Paljonko tulee maksamaan nykyhinnoilla omakotitalo n.115 neliötä. pohjat ovat normaalit ,eikä talosta tehdä kallista :slight_smile:

eli maa-aines talon alla on normaalia, normaali puurunko jne… tekisin kaiken muun itse paitsi sähkö ja putkitöitä. kappaletavarasta. tontti on. olen ammatiltani muurari/kirvesmies, mutta noita hinnan arvioijia on niin paljon :slight_smile: piirustukset tekisi serrkupoika (halvalla) valvoja olisi työantajani (halvalla)

halpa ja hyvä? :smiley:

kun lähtötiedot on tuota tasoa niin kaikki arvaukset on yhtä lähellä totuutta niin kauan kunnes on jotain suunnitelmia paperilla. minä arvaan 200 tuhatta ilman tonttia, liittymiä, lupamaksuja yms.

käytä OP:n kustannuslaskuria, se on todettu melko hyvin suuntaa antavaksi laskuriksi.

Yhdyn edelliseen arvaukseen (200.000).

jos ei tonttia mukana niin max 120.000 jos perusmateriaalit sisällä.

Nunnukalle;höpö, höpö.Puhe oli käsittääkseni talon kokonaiskustannuksista ilman tonttia ja liittymiä!!

Nyt ei taaskaan tiedetä että mihin se mökki tulee…

Ei pohjosessa vedätetä laudan ostajia siihen malliin kuin meitä etelän veteliä. Muistakaa se.

Pohjoseen voi tehdä juuri ja juuri tolla 120t:lla jos on: tontti oma, sähköt on, ja paskat menee jonnekki ja jotain juotavaksikin.

Mutta siellä vaatiikin sitten erityishuolellisuutta eristykseen ja muuhunkin tekemiseen koska siellä ollaan kun siperiassa.

Etelässä haarukka on 150-200 000 jos kaikki tontit sun muut on jo valmiina. Se on karua mutta niin se vaan valitettavasti on.

1.) “Paljonko tulee maksamaan nykyhinnoilla omakotitalo n.115 neliötä. pohjat ovat normaalit ,eikä talosta tehdä kallista :)”

2.) “olen ammatiltani muurari/kirvesmies”

3.) “tekisin kaiken muun itse paitsi sähkö ja putkitöitä.”

4.) “piirustukset tekisi serrkupoika (halvalla) valvoja olisi työantajani (halvalla)”